Когато Alfa Romeo представя оригиналния Spider през 1966, известен с прякора си Duetto, се очаквало той да бъде успешен. И наистина станало така – през 1969 производството на модела надхвърлило 13 000 бройки. Но никой не можел да предвиди, че моделът ще остане в производство чак до 1994 година, с три сериозни етапа на еволюция.

Още в следващите години, както Alfa Romeo, така и независими ателиета търсили идеи за това, как биха изглеждали бъдещите наследници на модела. И надпреварата продължила чак до средата на 90-те години на миналия век, когато класическият Spider е заменен от преднозадвижваните GTV и Brera, което оставя марката без модел, който почти досега е бил един от крайъгълните камъни в историята на италианците.
В галерията ни сме подбрали снимки на концепциите, които последвали през десетилетията, и които имали претенциите да станат „новият Spider”, макар някои да били доста различни като силует и база. Вижте 10-те най-добри, като първият от тях е представен преди цели 50 години:
10-те най-добри концепции по темата Alfa Romeo Spider (ГАЛЕРИЯ)
Може да разглеждаме Eagle като еволюция на Alfetta Spider concept, но той бил на базата на Alfetta GT и стилът му бил вдъхновен от състезателните коли.
Както може би предполагате от името, Eagle също бил разработен с идеята да бъде лансиран основно на американския пазар, който бил много важен за Spider. Което обяснява и масивния ролбар, тъй като през 1975 щатските регулации за безопасност сложили края на много от „истинските” кабриолети, без подобни защити.
Двигателят с мощност 122 конски сили, редуцираното тегло и аеродинамиката направили Eagle много бърз, но от Alfa все пак предпочели да не заменят все още класическия Spider.


4