Когато Alfa Romeo представя оригиналния Spider през 1966, известен с прякора си Duetto, се очаквало той да бъде успешен. И наистина станало така – през 1969 производството на модела надхвърлило 13 000 бройки. Но никой не можел да предвиди, че моделът ще остане в производство чак до 1994 година, с три сериозни етапа на еволюция.
Още в следващите години, както Alfa Romeo, така и независими ателиета търсили идеи за това, как биха изглеждали бъдещите наследници на модела. И надпреварата продължила чак до средата на 90-те години на миналия век, когато класическият Spider е заменен от преднозадвижваните GTV и Brera, което оставя марката без модел, който почти досега е бил един от крайъгълните камъни в историята на италианците.
В галерията ни сме подбрали снимки на концепциите, които последвали през десетилетията, и които имали претенциите да станат „новият Spider”, макар някои да били доста различни като силует и база. Вижте 10-те най-добри, като първият от тях е представен преди цели 50 години:
10-те най-добри концепции по темата Alfa Romeo Spider (ГАЛЕРИЯ)
Alfetta Spider, също дело на Pininfarina, била представена на автосалона в Торино през 1972 г. Както подсказва името, машината е на базата на излязлата през същата година нова Alfetta. По-специалното в модела било неговото купе тип „тарга”, като концепцията оптически напомняла за Fiat X1/9 и Triumph TR7.
Целта била да се създаде по-модерен и комфортен открит автомобил, който да се предлага основно на американския пазар, където да замени Duetto. Но успехът на последния накарал Alfa да удължи кариерата му, и то с много…