Компанията Alfa Romeo се отказва от платформата Giorgio, която в момента използват двата нейните основни модели Giulia и Stelvio. Бъдещите автомобили на италианския производител преминават на архитектурата "STLA large", използвана от по-големите модели на концерна Stellantis, разкри изпълнителният директор на компанията Жан-Филип Импарато.
Новият шеф на Alfa Romeo иска всички бъдещи модели на марката да бъдат електрифицирани по някакъв начин, включително и с плъг-ин хибриди. „Ако не сте електрифицирани, значи сте мъртви“, категоричен е изпълнителният директор.
В края на 2021 или 2022 г. концернът Stellantis ще публикува 5-годишен план за всички свои марки, включително Alfa Romeo. Импарато потвърди, че компанията му отлага пускането на кросоувъра Tonale с 3 месеца. Това означава пристигане едва през пролетта на 2022 година, а забавянето е заради проблеми в хибридния задвижващ модул.
В Alfa Romeo работят и върху още по-малък кросоувър, който ще се настани под Tonale в гамата на марката. Той ще се казва Brennero и ще излезе през 2023 година, като ще се предлага с хибридни и електрически агрегатни. Компактният кросоувър ще се произвежда в Полша заедно с наследниците на Fiat 500X и Jeep Renegade.
Импарато потвърди, че ръководството на Stellantis иска да направи Alfa Romeo по-конкурентоспособна в САЩ, вместо да се опитва да въведе Peugeot на този пазар. В концерна смятат, че е по-добре да развиват съществуващи марки, отколкото да се опитват да развиват нови.
Снимка: Alfa Romeo