Когато кажем "Supra", почти никой не си представя текущото пето поколение на японския модел, което е на практика леко трансформирано BMW Z4 и се прави на същата поточна линия в завода на Magna Steyr в Грац, на която и баварският му братовчед.
И също така никой не си спомня за първите две генерации, родени през 70-те и 80-те, които бяха просто модификации на тогавашната Celica. Третото поколение (A70), дебютирало през 1986 вече като напълно отделен модел, заслужава своето място в историята. Но въпреки това девет десети от автомобилните фенове при името Supra си представят именно четвъртата генерация - А80, произвеждана между пролетта на 1993 и лятото на 2002 година.
За огромното мнозинство това е колата, карана от Пол Уокър в оригиналния "Бързи и яростни". Но за истинските познавачи Supra IV е прочута най-вече с легендарния 2JZ - може би най-великия двигател, създаван някога от Toyota.
15 факта за митичната Supra (ГАЛЕРИЯ):
Втората генерация на JZ моторите на Toyota е пословична с гладката си работа, завидната мощност и издръжливост. Ако към това се добави и турбо - а този двигател определено обича да му се добавя турбо - нещата стават вече епични. Никой не води статистика на тунинг ателиетата, но е твърде вероятно тъкмо това да е най-тунингованият двигател в историята.
Впрочем това не е просто еволюция на по-стария 1JZ, а изцяло нов мотор, с по-висок блок и по-дълги мотовилки.