Представеният само преди ден нов електрически флагман на Mercedes-Benz - EQS, безспорно е един от най-технолологичните автомобили в историята. Въпреки това, той получи стандартни външни огледала вместо камери, които все по-често се използват в премиум-сегмента. В компанията-производител обаче имат убедителни доводи срещу тази технология, като те бяха обяснени от генералния директор на концерна Daimler - Ола Калениус.
Моделът EQS вече беше сравнен с традиционната S-Class, тъй като двата луксозни седана са наблъскани с най-високите технологии, с които разполага Mercedes-Benz - от задвижвате с два електромотора до огромния 56-инчов хиперекран на приборния панел. Освен това, седанът на ток е и най-аеродинамичният сериен модел в света, като коефициентът на челно съпротивление Cx е равен на 0.20.
"Огледалата си остават традиционните и затова си има две основни причини. Според нашите инженери, картината от това, което се случва зад автомобила, води до прилошаване на шофьора и пътниците по време на движение. Този ефект се наблюдава при голяма част от клиентите", обясни Калениус.
Втората причина за отказа от камери е в електрическата природа на EQS. При използването им седанът ще спечели като аеродинамика, тъй като тези камери са по-компактни, но в същото време разходът на електроенергия се увеличава, защото те се нуждаят от захранване. Затова и в Mercedes не бързат да внедряват тази технология.
Според Калениус, в бъдещите модели на марката може да бъде направен компромис, като се използва система за дублиране - заедно с традиционните огледала ще се използват камери, излъчващи картина на това, което се случва отзад. Те обаче ще се активират само при подаване на мигач, като това ще помогне за наблюдение на слепите зони.
Снимки и видео: Mercedes-Benz