Компанията Mercedes-Benz започна производството на батерии за електрическия си флагман EQS в завода си в Щутгарт-Хеделфинген. Премиерата на модела ще се състои на 15 април, а сега от Mercedes разкриват подробности за акумулатора, с който ще бъде оборудван луксозния седан.
Капацитетът на батерията ще бъде 108 кВт/ч, което е един от най-високите показатели в автомобилната индустрия. До момента единствено китайският седан Lucid Air може да се похвали с по-добър показател - 113 кВт/ч, като това осигурява пробег от 832 км (по цикъла ЕPA). Акумулаторът на Tesla Model S Plaid+ също има сходен капацитет, но той не е обявен официално. Пробегът при него е 837 км.
За бъдещия флагман на Mercedes-Benz от компанията-производител посочват пробег от "над 700 км", без да се уточнява колко точно е това. В завода за акумулатори край Щутгарт, който е с площ 16 500 м² и разполага със 70 станции за автоматизирани и ръчни операции, се произвеждат също така и батериите за модела EQE.
От компанията разкриват, че катодът на новите акумулатори е от тип NCM (никел, кобалт, манган), като тези елементи са в пропорции 8:1:1, което означава снижено съдържание на кобалт. Тази технология позволява постигане на по-ниска цена, тъй като кобалтът е много скъп.
Самият EQS ще се произвежда в завода Factory 56 в Зинделфинген заедно с Mercedes-Benz S-Class. Електрическият седан е първият модел на марката на платформата MEA, като той поддържа технологията Plug & Charge (автоматична идентификация и заплащане при включване на кабела към съответните станции - първоначално те са от мрежата Ionity).
В редица случаи ще бъде възможно и зареждане Green Charging, което означава използване на енергия от възобновяеми източници.
Снимки: Mercedes-Benz