Германският производител Mercedes-Benz най-после разкри напълно своя най-луксозен и високотехнологичен седан EQS, който ще играе ролята на флагман в електрическата гама на компанията. Моделът получава хиперекран и рекордни аеродинамични показатели, като ще се предлага в няколко варианта на мощност и с различен пробег - максималният е 770 км.
Габаритите на Mercedes-Benz EQS са дължина 5216 мм, широчина - 1926 мм и височина 1512 мм. Така той е малко по-тесен и по-висок от S-Class, а на дължина се намира между стандартната и удължената версии на седана с двигател с вътрешно горене.
Разстоянието между двете оси не се посочва, но е известен обемът на багажника - 610 литра, което е с 60 литра повече от бензиновата лимузина. При свалени задни седалки обемът се увеличава до 1770 литра, което е с цели 558 литра повече от вместителността на Porsche Taycan Cross Turismo.
На старта на продажбите Mercedes ще предложи две модификации - EQS 450+ със задно предаване и 333 к.с., и EQS 580 4Matic със задвижване на четирите колела и 524 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 6,2 и 4,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч и при двете версии. Батериите също са еднакви, като капацитетът им е 107,8 кВт/ч.
Ако се използва 200-киловатов терминал по-слабата версия, която е с един електромотор, само за 15 минути получава енергия за допълнителен пробег от 300 км. При по-силната количеството енергия за същия период на зареждане осигурява още 280 км. От компанията вече обявиха, че ще предлагат и акумулатор с 90 кВт/ч, но това сигурно ще се случи на по-късен етап.
Още в стандартното оборудване на Mercedes-Benz EQS е включено шаси със завиващи задни колела, които се завъртат на 4,5 градуса. Като опция те може да завиват и на 10 градуса, което намалява радиуса на завой от 11,9 на 10,0 метра. Всички функции могат да се обновяват от разстояние.
Срещу доплащане EQS получава и система за полуавтономно движение Drive Pilot, която позволява на електромобила да се движи сам в плътен трафик със скорост до 60 км/ч. Като цяло, базовото оборудване и допълнителните опции почти напълно повтарят тези на бензиновата S-Class.
Още снимки на новия електрически флагман на Mercedes-Benz - вижте в галерията:
Сега остава да бъдат обявени и цените, което трябва да стане съвсем скоро. Продажбите на електрическия седан в Европа стартират през август, а до края на годината той ще се появи и в САЩ, като се очаква да струва между 110 000 и 150 000 долара. Основните конкуренти на EQS ще бъдат топ-версията на Lucid Air - Grand Touring (131 500 долара) и Tesla Model S Plaid (119 990 долара).
Снимки: Mercedes-Benz