IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes представи електрическия си флагман EQS

Луксозният седан ще се бори за клиенти с Tesla Model S, Lucid Air и Porsche Taycan

Германският производител Mercedes-Benz най-после разкри напълно своя най-луксозен и високотехнологичен седан EQS, който ще играе ролята на флагман в електрическата гама на компанията. Моделът получава хиперекран и рекордни аеродинамични показатели, като ще се предлага в няколко варианта на мощност и с различен пробег - максималният е 770 км.


Mercedes-Benz EQS


Габаритите на Mercedes-Benz EQS са дължина 5216 мм, широчина - 1926 мм и височина 1512 мм. Така той е малко по-тесен и по-висок от S-Class, а на дължина се намира между стандартната и удължената версии на седана с двигател с вътрешно горене.

Разстоянието между двете оси не се посочва, но е известен обемът на багажника - 610 литра, което е с 60 литра повече от бензиновата лимузина. При свалени задни седалки обемът се увеличава до 1770 литра, което е с цели 558 литра повече от вместителността на Porsche Taycan Cross Turismo.


Mercedes-Benz EQS


На старта на продажбите Mercedes ще предложи две модификации - EQS 450+ със задно предаване и 333 к.с., и EQS 580 4Matic със задвижване на четирите колела и 524 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 6,2 и 4,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч и при двете версии. Батериите също са еднакви, като капацитетът им е 107,8 кВт/ч.

Ако се използва 200-киловатов терминал по-слабата версия, която е с един електромотор, само за 15 минути получава енергия за допълнителен пробег от 300 км. При по-силната количеството енергия за същия период на зареждане осигурява още 280 км. От компанията вече обявиха, че ще предлагат и акумулатор с 90 кВт/ч, но това сигурно ще се случи на по-късен етап.


Mercedes-Benz EQS


Още в стандартното оборудване на Mercedes-Benz EQS е включено шаси със завиващи задни колела, които се завъртат на 4,5 градуса. Като опция те може да завиват и на 10 градуса, което намалява радиуса на завой от 11,9 на 10,0 метра. Всички функции могат да се обновяват от разстояние.

Срещу доплащане EQS получава и система за полуавтономно движение Drive Pilot, която позволява на електромобила да се движи сам в плътен трафик със скорост до 60 км/ч. Като цяло, базовото оборудване и допълнителните опции почти напълно повтарят тези на бензиновата S-Class.

Още снимки на новия електрически флагман на Mercedes-Benz - вижте в галерията:

Сега остава да бъдат обявени и цените, което трябва да стане съвсем скоро. Продажбите на електрическия седан в Европа стартират през август, а до края на годината той ще се появи и в САЩ, като се очаква да струва между 110 000 и 150 000 долара. Основните конкуренти на EQS ще бъдат топ-версията на Lucid Air - Grand Touring (131 500 долара) и Tesla Model S Plaid (119 990 долара).

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    шведстера почна да ограничава и на Мерца Vmax!?
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Радев ( преди 1 месец )
    Що дизайнери са се навъдили по-долу, мале, мале...
  • #16
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прескъпа елантра.
  • #15
    8 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 1 месец )
    Хаха, тука коментират хора, които няма никога да се докоснат до такова бижу.Грозен бил дизайна, я кажете акто толкова сте големи експерти, вие какво сте сътворили през живота си... Поне една къща за птици построили ли сте някога (да не говорим за автомобил) ей много негативн народ сме се събрали на тази територия БГ.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега 11, вярно е същата като Хонда Джас... само в болната ти глава.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 месец )
    Аз пък смятам дизайна за доста сполучлив. Това е автомобил предназначен предимно за азиатския пазар и в частост Китай. На второ място Америка и чак на трето Европа.Колата е бароково разточителна отвътре, и изглеждаща като много азиатски модели отвън отпред, отзад е страхотна по всички стандарти.В Европа ако продадат 3000 коли на година,ще е нечуван успех. Най-вече ще изяде клиентите на Тайкана, който за година общо за света продава 12000 автомобила.
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ле лее,...,като почнат тука "водещи дизайнери" да се правят на остроумни..!! Вервате ли си, или си нямате друга работа?!?
  • #11
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На първата снимка виждаме Honda Jazz? То бива копиране на дизайн, ама това идва в повече.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди време бях казал, че големите производители като започнат да произвеждат електрички и теслите лека полека ще си заминат.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Bayraktarya-BM!-MGGA ( преди 1 месец )
    Яко възгрозничко+малко полудървено творение, което в профила мяза повече на млада акулка, а не на капка. Веднага се забелязва груба дизайнерска ГРЕШКА с оставянето на климатичните отвори в тъмно-синята зона на екрана, вместо той да свършва косо: подобно на извивката на окото точно пред двата отвора, м-ДА! АКо това беше сторено, то тогава светлосивите зони от покрива и от вратата щяха да се преливат елегантно и естетически 1-в-друга. Иначе вътре купето си е О.Ки! Отпред е макси-VW: ШОК-грозно!