IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes представи електрическия си флагман EQS

Луксозният седан ще се бори за клиенти с Tesla Model S, Lucid Air и Porsche Taycan

Германският производител Mercedes-Benz най-после разкри напълно своя най-луксозен и високотехнологичен седан EQS, който ще играе ролята на флагман в електрическата гама на компанията. Моделът получава хиперекран и рекордни аеродинамични показатели, като ще се предлага в няколко варианта на мощност и с различен пробег - максималният е 770 км.


Mercedes-Benz EQS


Габаритите на Mercedes-Benz EQS са дължина 5216 мм, широчина - 1926 мм и височина 1512 мм. Така той е малко по-тесен и по-висок от S-Class, а на дължина се намира между стандартната и удължената версии на седана с двигател с вътрешно горене.

Разстоянието между двете оси не се посочва, но е известен обемът на багажника - 610 литра, което е с 60 литра повече от бензиновата лимузина. При свалени задни седалки обемът се увеличава до 1770 литра, което е с цели 558 литра повече от вместителността на Porsche Taycan Cross Turismo.


Mercedes-Benz EQS


На старта на продажбите Mercedes ще предложи две модификации - EQS 450+ със задно предаване и 333 к.с., и EQS 580 4Matic със задвижване на четирите колела и 524 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 6,2 и 4,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч и при двете версии. Батериите също са еднакви, като капацитетът им е 107,8 кВт/ч.

Ако се използва 200-киловатов терминал по-слабата версия, която е с един електромотор, само за 15 минути получава енергия за допълнителен пробег от 300 км. При по-силната количеството енергия за същия период на зареждане осигурява още 280 км. От компанията вече обявиха, че ще предлагат и акумулатор с 90 кВт/ч, но това сигурно ще се случи на по-късен етап.


Mercedes-Benz EQS


Още в стандартното оборудване на Mercedes-Benz EQS е включено шаси със завиващи задни колела, които се завъртат на 4,5 градуса. Като опция те може да завиват и на 10 градуса, което намалява радиуса на завой от 11,9 на 10,0 метра. Всички функции могат да се обновяват от разстояние.

Срещу доплащане EQS получава и система за полуавтономно движение Drive Pilot, която позволява на електромобила да се движи сам в плътен трафик със скорост до 60 км/ч. Като цяло, базовото оборудване и допълнителните опции почти напълно повтарят тези на бензиновата S-Class.

Още снимки на новия електрически флагман на Mercedes-Benz - вижте в галерията:

Сега остава да бъдат обявени и цените, което трябва да стане съвсем скоро. Продажбите на електрическия седан в Европа стартират през август, а до края на годината той ще се появи и в САЩ, като се очаква да струва между 110 000 и 150 000 долара. Основните конкуренти на EQS ще бъдат топ-версията на Lucid Air - Grand Touring (131 500 долара) и Tesla Model S Plaid (119 990 долара).

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    radoslav ( преди 3 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=vYqg6Cfn_sk&ab_channel=AUTOBILDBulgariaМного си е добра колата.А вие какво коментирате все едно ще я купувате.Грозна била два цвято незнам си какво,като имате пари и влезнете в шоурума тогава говорете.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много кофти дизайн. Вярно, търсили са ниско челно съпротивлеие в капковидната форма, ама това не е вълнуващ и впечатляващ силует. Как може да го наплъскат с хай-тек джаджи и да изглежда всичко толкова чичковско ретро и това в кола 2021, която струва 250К лева.
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те вече мангизлиите са разни от технологични компании, а за тях е известно, че не са естети и каквото им пробуташ, стига да е скъпо, го поглъщат. Иначе моделките, дето ще се возят, може да не го харесат, ама тъй или иначе са на почасово заплащане и ще преглътнат.
  • #2
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Лукчо ( преди 3 години )
    Грозно, Мерцедес....много грозно!
  • #1
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Майко мила, този дизайн ли е бъдещето на флагмана на мерцедес? Хонда сивик...то ясно, че искат яйцевидна форма за да намалят макс съпротивлението ама страшно са загрозили колата. Масовите клиенти на S класа няма да са ок и 100% ще има "преосмисляне" на следващото поколение. ВъзмУтен и огОрчен съм!