Както би казал в наши дни пруският крал Фридрих Вилхелм I: "пандемията си е пандемия, но хиперколите дебютират по график". И въпреки че не оставяме леки съмнения относно надеждността на този цитат, последните месеци наистина донесоха в нашия болен свят много интересни автомобили, които един ден ще трябва да влязат в категорията на култовите машини. За да станат в нашата ера това, което за като за деветдесетте бяха Cizeta V16T Moroder, Venturi 400 GT и Lister Storm.
В тази селекция няма да намерите нищо масово: Ferrari SF90 Stradale (Maranello реши да не ограничава тиража на новия флагман), Lamborghini Aventador SVJ и други луксозни „потребителски стоки“ днес целенасочено остават извън селекцията ни, като се фокусираме върху нещо много по-изискано, рядко и скъпо. И да - няма съмнение: всеки от автомобилите, представени в галерията ни ще започне бързо да поскъпва в бъдеще. Така че закупуването на някой от тях очевидно е печеливша инвестиция.
Достоверността на тази хипотеза се потвърждава от ободряващото търсене на редки ограничени хиперколи: въпреки съвсем скорошния дебют, повечето от машините в тази колекция бяха продадени на богати ентусиасти през първите седмици, ако не и дни. Така че сега ще трябва да се търсят на вторичния пазар.
Настанете се удобно, пребройте свободните милиони и ги вижте:
8 инвестиционно изгодни хиперколи за колекционерите (ГАЛЕРИЯ)
Вярвате или не, "хиперелектричката", която завършва днешния хит-парад, дебютира в същия ден с Hispano Suiza от предишния слайд. И двете претенциозни купета естествено споделиха съседни щандове точно на същия салон в Женева. От техническа гледна точка, обаче, италианският автомобил е дори още по-интересен. Международен екип работи по създаването на автомобила, включително хора от Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes-AMG, Pagani и Porsche.
Електрическото задвижване на Battista е поверено на 4 електромотора, по един за всяко колело. Кумулативната мощност е колосалните 1900 конски сили, а въртящият момент е 2300 Нм. Това позволява изстрелването до 100 км/ч да става за по-малко от две секунди, а максималната скорост да е 350 км/ч - нереално за електромобил. Планираният тираж е 150 бройки, а цената на всяка от тях е около 2,1 млн. евро.