Както би казал в наши дни пруският крал Фридрих Вилхелм I: "пандемията си е пандемия, но хиперколите дебютират по график". И въпреки че не оставяме леки съмнения относно надеждността на този цитат, последните месеци наистина донесоха в нашия болен свят много интересни автомобили, които един ден ще трябва да влязат в категорията на култовите машини. За да станат в нашата ера това, което за като за деветдесетте бяха Cizeta V16T Moroder, Venturi 400 GT и Lister Storm.
В тази селекция няма да намерите нищо масово: Ferrari SF90 Stradale (Maranello реши да не ограничава тиража на новия флагман), Lamborghini Aventador SVJ и други луксозни „потребителски стоки“ днес целенасочено остават извън селекцията ни, като се фокусираме върху нещо много по-изискано, рядко и скъпо. И да - няма съмнение: всеки от автомобилите, представени в галерията ни ще започне бързо да поскъпва в бъдеще. Така че закупуването на някой от тях очевидно е печеливша инвестиция.
Достоверността на тази хипотеза се потвърждава от ободряващото търсене на редки ограничени хиперколи: въпреки съвсем скорошния дебют, повечето от машините в тази колекция бяха продадени на богати ентусиасти през първите седмици, ако не и дни. Така че сега ще трябва да се търсят на вторичния пазар.
Настанете се удобно, пребройте свободните милиони и ги вижте:
8 инвестиционно изгодни хиперколи за колекционерите (ГАЛЕРИЯ)
По болезнено сходен начин се разви и съдбата на друг суперхибрид с технологии от Формула 1. Разработката на Aston Martin Valkyrie започна преди няколко години, в сътрудничество с отбора Red Bull Racing. Хиперколата е обявена с 6,5-литров V12 от Cosworth с 1014 к.с. и електромотор, добавящ още 162 "кончета". За аеродинамиката се грици Ейдриън Нюи - създател на множество шампионски болиди от Ф1. Но нещата все още са на финална фаза.
Близо 50 клиента, всеки от които е предплатил за своята Valkyrie почти 3 милиона евро, все още чакат от производителя обещаната техника. Ако се вярва на оптимистичните прогнози на компанията, производството ще тръгне до средата на годината. И всички се надяват да няма ново забавяне.