Турбокомпресорите стават все по-широко разпространени особено през последното десетилетие, тъй като производителите се надпреварват да намаляват мощността на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти. За съжаление, този основен детайл от двигателя също се разваля.
Както подсказва името, двигателите с турбокомпресор използват индукционно устройство, задвижвано от турбина, за да увеличат изходната мощност и да намалят вредните емисии. Агрегатите произвеждат мощност чрез смесване на въздух с гориво, като получената смес след това се запалва. Турбото помага да се осигури повече въздух и крайна сметка помага на двигателя да изгори повече гориво и да създаде допълнителна мощност.
Турбокомпресорите работят при екстремни скорости до 250 000 оборота в минута, което означава, че са подложени на силен натиск и температури. Те обикновено са доста надеждни, като се развалят заради проблеми със смазването на двигателя или с попадането на чужди предмети в него. Преди да спрат да работят напълно, се появяват няколко често срещани знака. Те показват проблем и не бива да бъдат пренебрегвани, тъй като водят до скъпи ремонти.
Основните признаци, че турбото се е повредило (ГАЛЕРИЯ):
Както вече стана дума, турбокомпресорът намалява емисиите, което означава, че също така драстично намалява количеството отработен дим, излизащ от ауспуха както на бензиновите, така и на дизеловите двигатели.
Когато се образуват прекомерни количества дим дори след загряване на двигателя, това може да е признак на повредено турбо - по-специално пукнатина в корпуса му или износени уплътнения.
Това води до изтичане на масло в изпускателната система, което значително увеличава количеството дим, излизащо от изпускателната тръба на автомобила (или изпускателните тръби). Димът обикновено е синкав и може също да показва износени уплътнения на клапаните или бутални пръстени.