Турбокомпресорите стават все по-широко разпространени особено през последното десетилетие, тъй като производителите се надпреварват да намаляват мощността на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти. За съжаление, този основен детайл от двигателя също се разваля.
Както подсказва името, двигателите с турбокомпресор използват индукционно устройство, задвижвано от турбина, за да увеличат изходната мощност и да намалят вредните емисии. Агрегатите произвеждат мощност чрез смесване на въздух с гориво, като получената смес след това се запалва. Турбото помага да се осигури повече въздух и крайна сметка помага на двигателя да изгори повече гориво и да създаде допълнителна мощност.
Турбокомпресорите работят при екстремни скорости до 250 000 оборота в минута, което означава, че са подложени на силен натиск и температури. Те обикновено са доста надеждни, като се развалят заради проблеми със смазването на двигателя или с попадането на чужди предмети в него. Преди да спрат да работят напълно, се появяват няколко често срещани знака. Те показват проблем и не бива да бъдат пренебрегвани, тъй като водят до скъпи ремонти.
Основните признаци, че турбото се е повредило (ГАЛЕРИЯ):
Напуканият корпус на турбокомпресора означава, че компонентът трябва да бъде заменен. Това не е евтина част, особено при по-новите превозни средства. Предлагат се и рециклирани версии от производители като Bosch, Mahle или Garrett, които са по-евтини и се възползват от същия гаранционен период като изцяло нови.
Ако корпусът не е напукан или повреден, турбото може да бъде поправено чрез подмяна на повредените му компоненти, което е много по-евтино от закупуването на нова или рециклирана версия.