Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
2. Volvo 2.4D - D5
През годините Volvo е използвала двигатели от Renault, Volkswagen и Audi, както и ползващия се с недотам добра репутация дизел, разработен съвместно от PSA и Ford. Но най-добрият дизелов агрегат в историята на компанията си е разработен от самите шведи - това е легендарният вече петцилиндров D5. Появил се за пръв път през 2000 година, този мотор остана на въоръжение чак до 2015 и мина през три различни поколения (D5204T, D5204T7 / D5244T, D5244T23). Първоначалният му работен обем бе 2.4 литра, след това под натиска на екологичните стандарти намаля до 2.0 литра. Мощността му се простира от 136 до 230 конски сили.
През годините Volvo е използвала двигатели от Renault, Volkswagen и Audi, както и ползващия се с недотам добра репутация дизел, разработен съвместно от PSA и Ford. Но най-добрият дизелов агрегат в историята на компанията си е разработен от самите шведи - това е легендарният вече петцилиндров D5. Появил се за пръв път през 2000 година, този мотор остана на въоръжение чак до 2015 и мина през три различни поколения (D5204T, D5204T7 / D5244T, D5244T23). Първоначалният му работен обем бе 2.4 литра, след това под натиска на екологичните стандарти намаля до 2.0 литра. Мощността му се простира от 136 до 230 конски сили.