fallback

Кой ще плаща за електрическите коли?

Цената на прехода ще бъде поета най-вече от хората, които няма да си ги купят

Температури от порядъка на 14 градуса под нулата не са нещо, което да ни шокира в България. Но в американския щат Тексас, където нормално през зимата термометърът показва 10-15 над нулата, необичайните студове през февруари 2021 предизвикаха истинско бедствие. И тежко претоварване за енергийната система, с множество принудителни прекъсвания на тока.      Машини на електропреносните комунални служби във Форт Уърт стоят блокирани, понеже заради недостига на електричество няма как да бъдат заредени. Снимка Bloomberg     И понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара. Щатът изпита недостиг на електроенергия от порядъка на 10 гигавата - колкото за захранването на пет милиона домакинства или за осем пътувания с машината на времето от "Завръщане в бъдещето", както се пошегува в Twitter Алекс Епстийн.

Това ли ни очаква в близко бъдеще, когато към днешните натоварвания на електрическите мрежи се добавят и милиони електромобили? Ето може би най-ключовия въпрос в наши дни, на който никой не се наема да даде категоричен отговор.

12 въпроса за електромобилите и цената на тока (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо Тесла се зарежда без пари на техно зарядно, мрежата никъде не е подготвена за такива натоварвания. Не разбирам обачве тока от къде ще дойде като закриват тецове и аецове.
  • #47
    анонимен ( преди 3 години )
    Живея в къща и от години си имам един малък агрегат на газ- никакъв проблем , като се наложи го пускам , бръмчи си в една пристроика , а лятото го взимам , като ходя на село, където нямам ток
  • #46
    Електромобили ДГ ( преди 3 години )
    Вместо да досаждате по форумите, пишете на мама. И тя ще е щастлива, и вие, че някой се интересува от миниатюрните ви мнения
  • #45
    До 57 ( преди 3 години )
    Наистина не разбирам глобалното затопляне.Сняг в средата на март глобално затопляне ли се нарича?
  • #44
    До N;9 ( преди 3 години )
    Как ще стане пък кораб на ток много интересно можеш ли да кажеш
  • #43
    Остави роботакситата ( преди 3 години )
    Дори в София от години има споделени автомобили. Не знам дали ще се изненадаш ако ти кажа, че 100% от автопарка на spark е електрически. Плаща се начална такса и след това на минута, а не на километър. Взимаш ги от едно място, и ги оставяш където ти е работата и го освобождаваш за да не плащаш. Вършиш си работата, излизаш и вземаш друг или същия автомобил като се прибираш с него. Отключването и плащането на автомобила става с мобилно приложение на смартфон.
  • #42
    Странна работа ( преди 3 години )
    Значи смяташ, че българите няма да имат проблеми да си купят електромобили по 100 хиляди лв единия, но зарядна станция която струва 1000 лева и може да обслужва няколко електромобила на ден ще е огромен финансов проблем?Май виждаш проблемите на грешното място. Тези които разполагат с къща и гараж ще са първите които ще си купят електромобили, било то и втора употреба, а заради тях ще направят и други зарядни станции, от които ще се възползват тези които нямат къде се зареждат вкъщи.
  • #41
    47 ( преди 3 години )
    много хубави пожелания дето изпод асфалта навсякъде изкачат безплатни бързозарядни кабели и по молове и супермаркети само има по 2-3 места за зареждане. Цялата промяна изиксва огромни вложения не само парични, но най-вече начин на управление на цялата система
  • #40
    До 47 ( преди 3 години )
    Хайде сега си представи, когато 2030-та дойде и трябва да се изпълни закона, на всяко десето паркомясто в синя и зелена зона да има зарядна станция, а всяка десета зарядна станция да е бързозарядна, дали ще има толкова електромобили, който да спират всяка нощ да зареждат на тези зарядни?Основния въпрос е, дали ще има електромобили тогава, защото според мен, електромобилите в България ще навлизат масово 10 години след забраната за продажба на нови ДВГ.
  • #39
    carpe_diem ( преди 3 години )
    #47, ти 24 часа в денонощието ли си караш колата?Ако е по-малко, тя какво прави през това време? Ако просто си седи, какво пречи да се зарежда през това време. Като водиш гаджето на мола по магазините или на кино, какво пречи да я боднеш там? Или до супермаркета, или в офиса, докато работиш, или... пред блока (справка, виж коментарите по-надолу).
fallback
Последни