IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Струва ли си покупката на DS 4 втора ръка

Колата тръгна с доста проблеми като Citroen, но те бяха оправени с годините

Създаден на базата на Citroen C4, но далеч по-усъвършенстван, той стартира по името на легендарната френска марка. Чак през 2015 година, с раждането на DS, моделът влезе в гамата с това име. Преходът съвпадна със значителна актуализация и решаването на различни „тийнейджърски проблеми“.
 
 

DS4


През първите две години те бяха най-вече при бензиновия двигател 1.6 THP. Имаше проблем с ангренажната верига, при който се чуваше метален шум. Друга честа повреда беше в електромагнитния клапан, който регулира налягането на турбото.  До 2014-а моторът 1.6 e-HDi страдаше от проблеми в спомагателния ремък и в инжекторите. Оплаквания имаше и относно деформацията на резервоара за течност AdBlue, която намалява емисиите на азотен оксид при BlueHDi. 

До същата година бяха регистрирани изключвания на мултимедийната система, временно затъмняване на екрана (нужно е актуализиране на софтуера) и неизправности на сензорите за разстояние. Но най-вече собствениците се оплакваха от тракане в предницата, което се оправяше със смяна на връзките в стабилизиращата щанга и болтовете на окачването.
 
 

DS4


Историята

2011 - Дебютира под марката Citroеn с 1.6 VTi бензинов мотор  със 120 к.с. и 1.6 THP турбо във версии 156 и 200 коня. Дизеловите варианти са 1.6 e-HDi със 111 к.с. и 2.0 HDi със 163 к.с. Нивата на оборудване се наричат ​​Chic (шест въздушни възглавници и лети джанти), So Chic (също има сензори за дистанция отзад и автоматичен климатроник) и Sport Chic (добавя кожени седалки с функция за масаж). 

2012   - Гамата се допълва от 2.0 HDi със 136 коня, докато 1.6 турбо бензинът преминава от 156 до 163 к.с. Накрая 1.6 e-HDi печели 3 к.с. 

2013 - Излизат дизелови модели - ограничената серия Just Matt, с матова боя на каросерията (седем нюанса) и 18-цолови лъскави черни лети джанти.

2015 - Ражда се марката DS и колата е обновена. По-голяма решетка отпред и Crossback вариант (3 см по-висок от земята). 1.6 VTi излиза от сцената (заменен от 1.2 PureTech 131 коня). 1.6 THP вече се предлага със 165 или 211 к.с. Нови са дизелите 1.6 BlueHDi със 120 к.с. и 2.0 със 150 или 181 коня.

2016 - Моторът 1.6 BlueHDi е и във вариант с 99 к.с. (с изключение на Crossback). Не може да се комбинира със Sport Chic. 

2017 - Краят на производството наближава и започва прогресивното намаляване на версиите: 1.6 THP с 211 конски сили напуска сцената. 

2018 - Гамата е съвсем опростена: в продажба остава само двигателят 1.6 BlueHDi във варианти с 99 и 120 конски сили.
 
 

DS4


Двигатели

1.2 турбо трицилиндровият е мощен (има 131 к.с.) за своя работен обем, реагира бързо, върти отлично и не ръмжи много. Нисък среден разход на книга: 5 литра на 100 километра.

1.6 турбодизелът със 120 к.с. предлага адекватна производителност и е икономичен: отчетени са 5,68 л/100км спрямо „официалните“ 3,9. Той обаче е съчетан със скоростна кутия с дълги горни предавки.

Турбодизелът 2.0 със 150 к.с. прави колата пъргава дори при пълно натоварване. Комбинираният разход на гориво (отново на книга) е 4,4 л/100 км).
 
Защо да го купим?

В купето, както и в багажника, качеството на материалите и монтажа е високо. Спирачна система е много яка, колата не буксува. Усещането за безопасност при завиване, дори при висока скорост, е забележително. И ESP е готов да се намеси.

Защо да не го купим?

Багажникът не е малък, но има висок товарен праг и издълбан под. Задните врати са тесни за влизане. И прозорците също не са големи. Задното стъкло е малко и наклонено.

Кой модел да предпочетете?

Поради не толкова конкурентната цена, на която се продаваше нов, френският седан не беше успешен и бързо се обезцени. От 2018 година той е спрян от производство, което ускори загубата на стойност. Конкретно 1.6 дизелът е на върха,  особено ако е добре оборудван. Не много разпространен, но доста търсен е 1.2 бензин.

0 от 500