Френският производител DS възнамерява да се превърне в нещо като Louis Vuitton на автомобилната индустрия и да премине във високия ценови сегмент, за да се конкурира не с Mercedes-Benz и BMW, а с Rolls-Royce и Bentley (между другото Jaguar също мечтае за същото). Това обяви главният дизайнер на марката Тиери Метроз в интервю за британското списание Autocar.
Според него новото позициониране ще отнеме време и тъй като марката е все още много млада (получи независимост през 2014 година), не е сигурно, че дори след 20 години ще може да се превърне в луксозна бранд. Не е ясно обаче дали концерна Stellantis, който притежава DS, ще изчака толкова време, за да може процесът да бъде завършен.
Факт е, че и днес във френският бранд наблягат на качеството на материалите и са педантични към детайлите. Интериорът на кросоувъра DS N°8, например, напомня повече на Rolls-Royce и Bentley, отколкото на Audi или Volkswagen. Метроз признава, че правенето на хечбек автомобили със същата архитектура като другите марки Stellantis е много трудно, но за щастие дизайнерите могат да си поиграят с пропорциите, намалявайки линията на покрива и увеличавайки така нареченото престижно разстояние.
Новите модели DS ще се впишат в тази парадигма, но първият все още ще бъде N°8. Кросоувърът е вдъхновен от концепцията Aero Sport Lounge от преди четири години, като е оборудван е с електрическа система с мощност до 350 конски сили и може да измине 750 километра без презареждане.
За интериора се използват кожа Nappa, плат и Alcantara. Вместо хром има покритие Light Gold, напомнящо за луксозните автомобили от 30-те години на миналия век. Стартът на продажбите на кросоувъра е насрочен за средата на тази година.