fallback

Кой ще плаща за електрическите коли?

Цената на прехода ще бъде поета най-вече от хората, които няма да си ги купят

Температури от порядъка на 14 градуса под нулата не са нещо, което да ни шокира в България. Но в американския щат Тексас, където нормално през зимата термометърът показва 10-15 над нулата, необичайните студове през февруари 2021 предизвикаха истинско бедствие. И тежко претоварване за енергийната система, с множество принудителни прекъсвания на тока.      Машини на електропреносните комунални служби във Форт Уърт стоят блокирани, понеже заради недостига на електричество няма как да бъдат заредени. Снимка Bloomberg     И понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара. Щатът изпита недостиг на електроенергия от порядъка на 10 гигавата - колкото за захранването на пет милиона домакинства или за осем пътувания с машината на времето от "Завръщане в бъдещето", както се пошегува в Twitter Алекс Епстийн.

Това ли ни очаква в близко бъдеще, когато към днешните натоварвания на електрическите мрежи се добавят и милиони електромобили? Ето може би най-ключовия въпрос в наши дни, на който никой не се наема да даде категоричен отговор.

12 въпроса за електромобилите и цената на тока (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    none ( преди 3 години )
    Много едностранно развита гледна точка в статията. Всичко се гледа през призмата на централизираната доставка на електричество. Всичко ще премине само на електричество не само колите (самолети, кораби и камиони също). Както е споменал един колега по-долу решението е в еднофамилните инсталации за производство на електричество от слънчеви панели, комбинирани с квартални / градски инсталации за преобразуване на излишната енергия във водород, който се консумира през периоди с ниско производство.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    България е южна държава и, ако има нормална енергийна политика ще сме залети от ел.енергия. Решението са соларни панели. На всеки покрив да има и можем дори да изнасяме енергия. Слънчевите дни са много, но ние ги губимзаради некадърно мафиотско управление, което е забранило със закон да имате фотоволтаици, ако не се регистрирате, като фирма и не плащате данъци и акцизи или иначе казано ви вързват ръцете, за да не сте енергийно независими, а да плащате на енергийните мафиотски структури...
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо никой не говори за електромобила на Никола Тесла който той е карал без да го зарежда от електрическата мрежа, а от "етера" както казвал той
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    До TSLA. "Още преди 10 години България произвеждаше възобновяем ток, достатъчен за 1 млн.електримобила"На какво му викаш ти "възобновяем ток" че толкова много излишък има от него България за да нахрани милион електромобили?
  • #4
    TSLA ( преди 3 години )
    Петролът е геополитика. Доставките са неконтролируеми и е въпрос на нац. сигурност да се кара на местна енергия. / Петролът е твърде ценна суровина, за да се гори в машини с КПД 25% / Реакторите в Козлодуй се подгряват в малките часове, за да посрещнат сутрешния пик; този ток се губи, вместо с него да се зареждат коли / Още преди 10 години България произвеждаше възобновяем ток, достатъчен за 1 млн.електримобила. Като минем тази цифра, тогава ще говорим има ли проблем със заряда или не
  • #3
    Cartman 1912 ( преди 3 години )
    Когато електроавтомобилите станат масови ел. системата ще ги поеме. Това няма да е проблем. Проблемът ще дойде, като трябва да се компенсират постъпленията от акциз по горивата в държавния бюджет. Това освен с акциз върху ел. енергията не знам как ще стане, което значи по-висока цена на тока за всички!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    когато станат масови цената на тока да не си мислите че ще остане същата или по ниска.
  • #1
    Loco ( преди 3 години )
    Или различни тарифи по часове от денонощието, или цена, образувана пост фактум според това колкото е моментното потребление. И най-ключовото е това: "Eстествено, подобно ценообразуване ще се отнася до всички потребители на ток, не само до онези с електромобили"Положението е бедните да го д...т
fallback
Последни