fallback

Кой ще плаща за електрическите коли?

Цената на прехода ще бъде поета най-вече от хората, които няма да си ги купят

Температури от порядъка на 14 градуса под нулата не са нещо, което да ни шокира в България. Но в американския щат Тексас, където нормално през зимата термометърът показва 10-15 над нулата, необичайните студове през февруари 2021 предизвикаха истинско бедствие. И тежко претоварване за енергийната система, с множество принудителни прекъсвания на тока.      Машини на електропреносните комунални служби във Форт Уърт стоят блокирани, понеже заради недостига на електричество няма как да бъдат заредени. Снимка Bloomberg     И понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара. Щатът изпита недостиг на електроенергия от порядъка на 10 гигавата - колкото за захранването на пет милиона домакинства или за осем пътувания с машината на времето от "Завръщане в бъдещето", както се пошегува в Twitter Алекс Епстийн.

Това ли ни очаква в близко бъдеще, когато към днешните натоварвания на електрическите мрежи се добавят и милиони електромобили? Ето може би най-ключовия въпрос в наши дни, на който никой не се наема да даде категоричен отговор.

12 въпроса за електромобилите и цената на тока (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Има още нещо, което хората не осъзнават и продължават да смятат тока на 20 стотинки за киловатчас. Една статистика сочи, че 70 процента от градското население паркира на тротоара пред блока. В България този процент е още по-голям. Тия коли като станат масови, да не мислите да хвърляте макари от терасите си, че да ги зареждате.На бърза платена зареждачка токът е между 45 и 90 евроцента за киловатчас - колкото или по-скъпо от бензин или нафта.
  • #17
    Дамян ( преди 3 години )
    Вижда се че крадците олигарси изтърват кокала и плащат за подобни статии за ***.Аз като имам Ел.кола за 40 бона ако токът поскъпне веднага ще си монтирам фотоволтаик и ветрогенератор за 4-5 Хил. и така олигарсите няма да получат и стотинка повече от мен.
  • #16
    аман от наивници ( преди 3 години )
    абе кое ви е поевтиняло, че да очакавате батериите да ви поевтинеят, хахахахах
  • #15
    VAYK ( преди 3 години )
    Статията е изключително половинчата и неизчерпателна! Всеки преход е процес и нищо не се случва веднага! Покачването на дела на ВЕИ мощности, ще доведе и до покачването на компенсиращите такива...може да са студени резерви може да са батерии като тези които Тесла изградиха за да компенсират неравномерното подаване на електричество в Австралия! Съвсем нормално е Тексас с високи температури през цялата година да е спестил от тези неща, и ще компенсира съвсем скоро!
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    В Западна Европа спестиха и ще спестят още доста пари покрай коронката, тъй че ще имат ресурс за ускорен отказ от фосилни горива. В Германия са склонни да плащат по-скъпо за псевдо екологични решения. При нас не знам какво ще стане. Ако ЕС излезе със становище за забраняване на ДВГ от 2030, може би е най-добре да напуснем ЕС. И проблемът въобще не е в това какви коли ще караме. Ако целият транспорт се електрифицира, всичко ще поскъпне нечовешки.
  • #13
    до 16 ( преди 3 години )
    Не са "забравили да напишат". Написали са го няколко пъти. Ти си забравил да прочетеш. Поредният разгледал картинките, прочел заглавието и вече предлага мъдрия си коментар
  • #12
    kron ( преди 3 години )
    Електромобилите са ни най-малкият проблем за цената на тока. При 4 милиона коли и само 30-40 хил. нови покупки на година, ще ни трябва цял век, за да преминем изцяло на електрически автопарк. За високата цена на тока няма да ви е виновен съседът, който имал пари да си купи нова кола, а крадците и олигарсите, които ви лишават от възможността и вие да си позволите такава.
  • #11
    Алексей ( преди 3 години )
    21-ви век, векът на лицемерието ...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Това че американците не са подготвени за кризисни ситуации с времето е съвсем друг проблем. Не са си предвидили резервни мощности явно. Ние си имаме доста резервни бездействащи ТЕЦ-ове за разлика от тях.
  • #9
    Neno ( преди 3 години )
    Абе ти изобщо прочете ли? Тъкмо това казва статията: че за да се децентрализира доставката, трябва мрежата да се построи наново.
fallback
Последни