IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Девет държави поискаха от ЕК крайна дата за отказ от дизела и бензина

Досега това беше инициатива на отделни страни, които сами си поставяха сроковете

Група държави поиска от Европейската комисия да определи дата за край на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене на територията на ЕС. Досега това бяха изолирани инициативи и много от страните-членки сами си поставиха срок за подобна промяна, съобщава InsideEvs.


дизели отказ


Сега обаче 9 държани от ЕС са изправили съвместно искане, в което се настоява за крайна дата за забрана на продажбите на автомобили с дизелови и бензинови мотори. Предложението е на Дания и Холандия, като е подкрепено още от Австрия, Белгия, Гърция, Ирландия, Литва, Люксембург и Малта.

Трябва да ускорим енергийния преход на автомобилния транспорт и законодателите трябва да дадат ясен сигнал на европейските производители и потребителите“, каза датският министър по климата Дан Йоргенсен.


електромобили


В документа се посочва, че подобна мярка е необходима, за да може да бъдат изпълнени амбициозните планове за намаляване на вредните емисии на СО2, определени от ЕС. Целта е през 2030 година те да спаднат до 55% в сравнение с 1990 година.

Според държавите, подписали искането, ЕС трябва да заеме ясна позиция, която да бъде споделена със страните-членки. Това е единственият начин, да се даде на автомобилните компании посоки, които да следват по отношение на производството и инфраструктурата.

Снимки: InsideEvs

0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    "Токсични батерии" - аууу Мантра Партенкова, повтаряна от водача, който си хвърля филтрите, маслото и чаркалаците в храстите и реката. 4680 клетки на Тесла са с никелов катод - като алпаката в кухнята. 2170 клетките са железофосфатни. Желязо имаме за няколко хиляди години. GM Ultium акумулаторите са на база алуминий - като стълбата на кабелджията. От януари спряна да дават акт 16 на нови сгради без монтирани зарядни станции - ела да видиш какво звънене за оферти пада :D
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 3 години )
    Новият световен ред направо се е запъхтял от бързане!
  • #24
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Дръндери ( преди 3 години )
    Самата идея, че на 400-500 км трябва да презареждаш по няколко часа обрича тези електрички да бъдат мъртво родени. Отделно че няма изградени заредни станции и капацитети ток.
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    777 ( преди 3 години )
    Пълни ***. И кораби и самолети ли ще направят да се движат на ток?
  • #22
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Мовадо ( преди 3 години )
    Разберете че никога няма да се премахне двг.и помислете защо
  • #21
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Калин ( преди 3 години )
    Анатема на електричните. Защо се крие зад кулисите колко е токсично производството на батериите? Колко емисии се отделят от тях?
  • #20
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 22 ( преди 3 години )
    Като ти праснат един акциз 5 лева за литър, ако ще е без пари да излиза от рафинерията пак няма да ти е евтино. Рафинериите нямат думата.
  • #19
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако забраната на коли с ДВГ ви се струва шокираща само изчакайте още няколко години и ще дойде и забраната за хибриди и електрически автомобили. Целта е да се забранят всички автомобили! Това е част от глобалната стратегия на ООН за нов световен ред. В този нов световен ред няма място за лични автотомобили. И не само това. Целта е свиване на консумацията и обикновения човек да не притежава абсолютно нищо. Дори и дрехите му ще са собственост на държавата и за тях ще се плаща наем.
  • #18
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това като идея е супер но за съжаление тези коли не са достъпни като цена за много хора
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Важното е.. ( преди 3 години )
    какво казват големите - Германия, Франция, Испания, Италия! А не дребосъците като Гърция, Литва и Малта.