Компанията АвтоВАЗ наскоро обнови модела Lada Largus, базиран на Dacia Logan MCV. Освен промените във външния вид, интериора и функционалността, руския автомобил получи и доста сериозна новост под капака, където досегашният двигател ВАЗ-11189 бе заменен от подобрения ВАЗ-11182.

Както и в предходния агрегат, новият е запазил 8-клапанната си конфигурация, като са обновени свързващите пътища, буталата, подобрен е коляновият вал и газоразпределителният механизъм, а промените са се отразили в подобряване на разхода и ефективността.
Добре познатият двигател с обем 1,6 литра и 8 клапана е на пазара от доста години, като обновяването му започва през 2011 година и от тогава е минал през няколко цикъла на модернизация. Така, агрегатът с сдобива нов и по-олекотен колянов вал и нов разпределителен вал, по-леки са и новите бутала. Променен е и дизайнът на главата на цилиндровия блок, като е получена и нова система за вентилация.
Новият мотор е получил и някои възли, дело на компанията - майка Renault. Сред тях са пластините и уплътненията на клапаните, които са заети от 1,6-литровия двигател със 113 к.с. на френско-японския алианс. Други детайли пък са заети от по-големия 1,8-литров бензинов двигател на АвтоВАЗ.

В резултат на модернизацията, новият двигател е с повишена от 87 на 90 к.с. максимална мощност (при 5000 об/мин) и намалени механични загуби. Нараснал е и максималният въртящ момент (на 143 Нм при 3800 об/мин), като 80% от него са достъпни още при 1000 об.мин. Отпаднала е и необходимостта за реглаж на клапаните при достигане на пробег от 90 000 км.
С новия си двигател, Lada Largus с 5-степенна механична скоростна кутия обещава комбиниран разход от 7,5 л/100 км, ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди и максимална скорост от 160 км/ч. Както и досега, не се планира автомобилът да се предлага с автоматична трансмисия.


14