IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia се обединява с Lada

Румънската марка показа бъдещия си 7-местен SUV, наречен Bigster

Dacia и Lada, двете бюджетни марки на френската група Renault, занапред ще се обединят в едно общо бизнес подразделение, предвижда френският план за преструктуриране, представен от новия главен изпълнителен директор Лука Де Мео.
 
  
Dacia Bigster
Концептът Dacia Bigster, с който марката планира да се изкачи в компактния сегмент
  
   
Целта на новото подразделение Dacia-Lada е да повиши ефективността чрез инженерни и производствени синергии между двата бранда. Те и досега споделяха доста неща: АвтоВАЗ продължава да произвежда за руския пазар Lada Largus, която е по същество ребрандираната Dacia Logan MCV първо поколение, а също и Sandero и Logan второ поколение, които се продават в Русия под марката Renault. Дружеството АвтоВАЗ, наследник на Волжския автомобилостроитен завод, бе придобито от Renault през 2014 и през 2016 отчете първата си печалба от над десетилетие.
 
  
Дени Ле Вот, Dacia, Lada
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на Dacia и Lada, пред микрофона на КОЛЕЛА и Automedia.bg
 

  
„Dacia ще остане Dacia, винаги предлагаща надеждни, автентични решения с най-добро съотношение качество-цена за разумните купувачи", увери Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на двете компании. "Със създаването на подразделението Dacia-Lada ще се възползваме в пълна степен от преимуществата на модулната платформа СMF-B, ще подобрим своята ефективност и допълнително ще увеличим конкурентоспособността, качеството и привлекателността на нашите продукти".
 
  
Dacia Bigster, Алехандро Месонеро Романос, дизайнер
Bigster бе представен от Алехандро Месонеро-Романос. Испанският дизайнер, привлечен от Seat, занапред ще е директор по дизайна на Dacia, а бившият главен дизайнер на Peugeot Жил Видал ще отговаря за марката Renault
 
  
Повишаването на ефективността ще се случи най-вече чрез подмяната на четирите различни платформи, използвани в момента от Dacia и Lada, с една-единствена - модулната CMF-B. От сегашните 18 различни каросерии двете марки ще преминат към общо 11. Плюсът на CMF-B е, че позволява също хибридно и чисто електрическо задвижване.

Като част от петгодишния си план за развитие Dacia представи и концептуалния модел Bigster. Това е 4.6-метров SUV, с който румънската марка ще навлезе в С-сегмента. Досега най-дългият модел на Dacia бе миниванът Lodgy - 4.49 см, но неговото производство приключва през март, както и това на Dokker. Бестселърът Duster е едва 4.32 и ползва старата платформа на Renault Clio II от В-сегмента.
 
  
Dacia Duster
Сегашното, второ поколение на Duster е изградено върху платформата на Renault Clio II. Следващата генерация вече ще е върху CMF-B, както и всички останали модели на Dacia и Lada
  
  
Dacia, която за поредна година през 2020 е най-продаваната марка нови автомобили в България, ще разчита на три нови модела през 2021 - сменилите поколенията Logan и Sandero, както и на електромобила Dacia Spring. До 2023 марката обещава още три изцяло нови модела, включително бъдещият сериен Bigster, който вероятно ще се предлага и със седем места, както и наследник за Dokker. За дизайна на марката вече отговаря испанецът Алехандро Месонеро-Романос, който бе привлечен от Seat.


Още снимки на концепта Dacia Bigster вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Е,тогава ДаЛачия ще бъде.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 2 пише,че на тяхно място ще се появят техни заместници но вече на новата платформа,пише го в края на статията.Празно няма да има.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    boian ( преди 6 месеца )
    Като красиви БТР ли ще са вече автомобилите за повдигане на самочувствието или като текезарски автомобили
  • #15
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Маринкин, ти така или иначе не можеш да си позволиш повече от 10-годишна, не се напрегай излишно
  • #14
    10 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе тия мамалигари какво могат да ми кажат, след като още се придвижват с колелетавъпроса е какво се случи с румъния през изминалите 30 години и къде е *** днес по зле сме от преди османското нашествие обезлюдени села разсипана инфраструктура и изчезващ народ
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 6 месеца )
    Прилича на в муцуната малко на Бронко да :) ама техният нов концепт е още по квадратен, малко като Г-класе. Иначе добре изглежда, тази Дачия, само че снимките са от 3Д модел и едвали ще влезе така в серийното поризводство.ПП: ЛаДачия и на мен ми хареса +
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нагляри , 20 години по-късно продължават да използват базата на Клио и все се оплакват че не печелят достатъчно,
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    :))) ( преди 6 месеца )
    Кефи бе! Румънското Бронко :) Дано "коравия" дизайн се запази и в серийния модел.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    asd ( преди 6 месеца )
    странично е одрала кожата на новата рав4
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    а... ( преди 6 месеца )
    рено с тата! лика-прилика.