IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

АвтоВАЗ модернизира един от най-масовите си двигатели

Агрегатът с 8 клапана е станал по-икономичен и по-надежден

Компанията АвтоВАЗ наскоро обнови модела Lada Largus, базиран на Dacia Logan MCV. Освен промените във външния вид, интериора и функционалността, руския автомобил получи и доста сериозна новост под капака, където досегашният двигател ВАЗ-11189 бе заменен от подобрения ВАЗ-11182.


ваз двигател


Както и в предходния агрегат, новият е запазил 8-клапанната си конфигурация, като са обновени свързващите пътища, буталата, подобрен е коляновият вал и газоразпределителният механизъм, а промените са се отразили в подобряване на разхода и ефективността.

Добре познатият двигател с обем 1,6 литра и 8 клапана е на пазара от доста години, като обновяването му започва през 2011 година и от тогава е минал през няколко цикъла на модернизация. Така, агрегатът с сдобива нов и по-олекотен колянов вал и нов разпределителен вал, по-леки са и новите бутала. Променен е и дизайнът на главата на цилиндровия блок, като е получена и нова система за вентилация.

Новият мотор е получил и някои възли, дело на компанията - майка Renault. Сред тях са пластините и уплътненията на клапаните, които са заети от 1,6-литровия двигател със 113 к.с. на френско-японския алианс. Други детайли пък са заети от по-големия 1,8-литров бензинов двигател на АвтоВАЗ.


lada largus


В резултат на модернизацията, новият двигател е с повишена от 87 на 90 к.с. максимална мощност (при 5000 об/мин) и намалени механични загуби. Нараснал е и максималният въртящ момент (на 143 Нм при 3800 об/мин), като 80% от него са достъпни още при 1000 об.мин. Отпаднала е и необходимостта за реглаж на клапаните при достигане на пробег от 90 000 км.

С новия си двигател, Lada Largus с 5-степенна механична скоростна кутия обещава комбиниран разход от 7,5 л/100 км, ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди и максимална скорост от 160 км/ч. Както и досега, не се планира автомобилът да се предлага с автоматична трансмисия.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    KLIMBO ( преди 4 години )
    Много професори каращи западни глокници на 30 години има тук. По добре нова Лада отколкото удушен западен ***.Велики разбиратели.Разбира се,че таксиджията ще иска руска ваксина. От другите нищо не става.
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Ооо злобни ми ( преди 4 години )
    Ганчовците нещо само плюят по Русия, но Ганчовците са тези, които нямат НИЩО, а руснаците произвеждат и Създават. Така, че злобни ми *** запомни - теб те чака бунището на историята,а Русия Има бъдеще.Айде сега си сипи една домашна ракиика и злобно псувай.Защото син си на Нещастно племето.
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Карач ( преди 4 години )
    Най накрая колхозниците да подобрят двигател конструиран преди няколко десетки години! Сега е ред на японците да модернизират двигателите си.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Kaчество без граници ( преди 4 години )
    Нормално е за един руски двигател на 25-тата година да му променят някои части, както и нормално и да бъдат наготово взети от друг производител, със или без съгласието му!Нивото на технологиите в тази страна е такава, че японски производител на ауспуси като направил съвместно предприятие в Русия, вестниците писали "Сега вече се очаква в нашата родина да се произвеждат истински качествени ауспуси"!
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    СССР ( преди 4 години )
    Като гледам Лада Нива в Германия върви 10- 11000 ? и си я карат тука а в Бг. Нищо не се произвежда освен "професори " специалисти по всичко !
  • #6
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Kkk ( преди 4 години )
    "АвтоВАЗ модернизира един от най-масовите си двигатели" Ха ха.... един от най масовите, че те имат ли друг?
  • #5
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Фен ( преди 4 години )
    Съвършенството няма нужда от промени ;) И какви еконорми покрива - Евро 3 ?
  • #4
    16 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не виждам проблем , нали им върши работа. Това с 16-те клапана е спорно и за една баничарка не съм сигурен че плюсовете оправдават оскъпяването и усложняването на изработката,
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Лада продават под 500 автомобила на година в България и въобще е планирано да спрат продажбите в ЕС. Така че тази статия за 99,99% от читателите е абсолютно безполезна.П.С. Много ми харесва как ВАЗ-11182 е по-нов от ВАЗ-11189. :-)
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Евтин, лесен за ремонт и достатъчно надежден. За руските условия е перфектен.