IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Renault постави цел пред Dacia и Lada

Новият голям кросоуър на групата трябва да постигне милион продажби на година

Главният изпълнителен директор на групата Renault - Лука де Мео, даде интервю за Automotive News, в което разкри подробности за новия глобален всъдеход. Той ще се предлага в модификации от трите марки - Dacia, Lada и Renault, като предвестник на автомобила е концептуалният модел Bigster, дебютирал през януари тази година.


Dacia Bigster


Според Де Мео, всеки от трите бранда ще предложи собствен модел, който ще се отличава от другите два. В същото време и трите автомобила ще споделят около 85% от основните детайли и агрегати. В основата им ще бъде удължена версия на платформата CMF-B, която се използва при новите поколения на Dacia Logan и Sandero.

Целта пред групата Renault е годишните продажби само на този модел да надхвърлят 1 млн. бройки. Основен конкурент на високопроходимия автомобил ще бъде Suzuki Jimny, въпреки че двата автомобила се различават като размери (японският е по-малък). Идеята е новият кросоувър да спечели съща популярност като всъдехода на Suzuki.


Lada 4x4


Де Мео допълни, че е време Dacia да стане глобален играч. Модели на румънския производител сега се продават в Индия, Русия и Южна Америка под марката Renault, но това вероятно ще се промени до края на настоящото десетилетие.

Шефът на концерна потвърди, че възроденото Renault 5 ще заеме мястото на Zoe в гамата електромобили на френския бранд. Той не пожела да потвърди, че легендарното Renault 4 също ще бъде върнато към живот като модел на ток, като каза единствено: „Това е хубава кола, а аз съм много запален по историческите модели“.

Снимки: Dacia, АвтоВАЗ

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    7 ( преди 2 месеца )
    Смешни приказки на новия шеф, 1мил. продажби през крив макарон. Иначе евала за мпс и центе им, винаги ще има дилма нова дачия или 3г. истинска кола. Истината, че са голям *** дачия, лада и ниския клас рено.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    смях , един фейс-лифт на Дъстер , с 19-20 цолови джанти и двойна цена , че и един милион продажби чакал хахахаха ,точно в тая криза . Нали обикалях из Франция - из селата им е пълен шит , колите или са 15+ години или дачия от евтините изпълнения, личи си немотията .
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Велика са! Това е. България ви се възхищава!
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Изпускаш някои пазари.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абсолютно невъзможно. Единственият модел, който последните години успява да мине 1 милион за една година е Корола, дори РАВ4 не можа да мине границата, макар и за малко. За да могат трите модела да минат заедно 1 милион, трябва всеки средно да продаде по 333 000 бройки. През 2020 година 10-ият най-продаван SUV в света беше Шевролет Еквинокс с 344 000 бройки. Абсолютно невъзможно е SUV под марките Дачия, Рено и Лада, да постигнат такива продажби, въпреки че Рено е представена в Индия и Ю. Америка
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 месеца )
    Пришълецът на коя седалка е?
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    бля-бля...
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само гледайте фрицовете как ще останат с увиснали ченета пред новата ел. Дачия. Особено с тоя бъг на колела ID3...
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ладачия гази...