Главният изпълнителен директор на групата Renault - Лука де Мео, даде интервю за Automotive News, в което разкри подробности за новия глобален всъдеход. Той ще се предлага в модификации от трите марки - Dacia, Lada и Renault, като предвестник на автомобила е концептуалният модел Bigster, дебютирал през януари тази година.
Според Де Мео, всеки от трите бранда ще предложи собствен модел, който ще се отличава от другите два. В същото време и трите автомобила ще споделят около 85% от основните детайли и агрегати. В основата им ще бъде удължена версия на платформата CMF-B, която се използва при новите поколения на Dacia Logan и Sandero.
Целта пред групата Renault е годишните продажби само на този модел да надхвърлят 1 млн. бройки. Основен конкурент на високопроходимия автомобил ще бъде Suzuki Jimny, въпреки че двата автомобила се различават като размери (японският е по-малък). Идеята е новият кросоувър да спечели съща популярност като всъдехода на Suzuki.
Де Мео допълни, че е време Dacia да стане глобален играч. Модели на румънския производител сега се продават в Индия, Русия и Южна Америка под марката Renault, но това вероятно ще се промени до края на настоящото десетилетие.
Шефът на концерна потвърди, че възроденото Renault 5 ще заеме мястото на Zoe в гамата електромобили на френския бранд. Той не пожела да потвърди, че легендарното Renault 4 също ще бъде върнато към живот като модел на ток, като каза единствено: „Това е хубава кола, а аз съм много запален по историческите модели“.
Снимки: Dacia, АвтоВАЗ