IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 45 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #52
    19 rate up comment 7 rate down comment
    АБВ потребител ( преди 4 месеца )
    На болтовете на главата на моята пишеше ФИАТ.
  • #51
    30 rate up comment 8 rate down comment
    zero30 ( преди 4 месеца )
    Имах 2105. Бракувах я на 200 хил. км. смених само калници веднъж, два-три пъти палец, и чукче и наковалня. Два пъти спирачни маркучи. По едно време, дори и отверка нямах в автомобила.
  • #50
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За всички интеуегенти като др. Иван Иванов да обясня: ВАЗ-2106, Жигули-1600 и Lada-1600 е едно и също. Има версии на модела с по-малък двигател и понижена мощност - това са ВАЗ-21061, продаван също под търговското има Lada 1500 S, и също ВАЗ-21063, или Lada 1300 SL. През годините екстериорни декорации като "гумени кантове" и пр. се променят и има даже една 2106 без хромираните лайстни - голата шоха й викаха в съюза
  • #49
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Петкан Петканов до И ( преди 4 месеца )
    Баце, разбирам те, ако си набор '51 и тъкмо си открил интернет. Обаче има разни неща като гугъл, уикипедия, пробвай ги, преди да бълваш мъдрите си коментари. Все едно 2103 и 1500 са два различни модела... Мозък
  • #48
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Иван Иванов ( преди 4 месеца )
    Писах горе-долу около коментара под ном. 41, ама не го публикуваха. Вероятно и този няма да мине. Ладите от снимките нямат нищо общо с 2103 и 2106. Те да 1500 и 1500S. 2103 е с гумени кантове на броните, а 2106 е с друг дизайн, различен от показаните.Жалко че незнаещите се опитват да формират познания, които не са верни.
  • #47
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ние пък имахме Рено Дуфен още през 1967-мо лето!И к'во от туй?1
  • #46
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Пламен Петров ( преди 4 месеца )
    На снимката лявата 1500 или 2103 както се водеше е близнак на моята!Много хора предпочитаха 1500 пред 1500 S или 1600 защото другите даваха някакви дефекти в началото...
  • #45
    43 rate up comment 24 rate down comment
    Класика ( преди 4 месеца )
    Страхотна е,а не като днешните електрически набъкани с какви ли не безмислени и никому непотребни ел.уж помощници!!!! 70 процента добитъка не знае какво има в колата му,но понеже е алчен *** иска да дава пари за новия скрап с електроника....- ***! Копуваше яко тоалетна хартия за уж ковид-да! И стигнах до заключение,че добитъка е "навит" да умре ,но при условие че е добре избърсан! Та добитъка и затова грухти на новия скрап с електроника....
  • #44
    31 rate up comment 3 rate down comment
    чики-рики ( преди 4 месеца )
    никога не е имало 1600s - това е глупостбяха 1500,1500s и 1600 - най бързата от тяхпоследните две са еднакви на външен вид
  • #43
    21 rate up comment 8 rate down comment
    One ( преди 4 месеца )
    Подкрепям напълно коментари 40 и 41. Ще добавя само ,че осветяване на номера от стопове има и при модел от фирмата майка в лицето на ФИАТ "РЕГАТА" от където е краден дизайна и идеята м/у другото