За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.
Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.
13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):
Работата по бъдещата "шесторка" започва просто като проект за леко модернизиране на съществуващия ВАЗ 2103. Даже е предвидено новата кола да носи същото име, с една добавена единица отзад - ВАЗ 21031.
Само че предстои ХХV конгрес на КПСС и на директора на Волжския завод не му е удобно да докладва, че са създали просто фейслифт на предишния фейслифт на Fiat 124. Затова обновената кола е представена като нов модел и получава ново име: 2106.
На снимката са 2103 (вляво) и 2106.