IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 45 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #45
    19 rate up comment 3 rate down comment
    чики-рики ( преди 2 седмици )
    никога не е имало 1600s - това е глупост бяха 1500,1500s и 1600 - най бързата от тях последните две са еднакви на външен вид
  • #44
    13 rate up comment 4 rate down comment
    One ( преди 2 седмици )
    Подкрепям напълно коментари 40 и 41. Ще добавя само ,че осветяване на номера от стопове има и при модел от фирмата майка в лицето на ФИАТ "РЕГАТА" от където е краден дизайна и идеята м/у другото
  • #43
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 2 седмици )
    #34 А, с каква марка масла се караше преди 1989г., преполагаш?!" Асортимента" беше нулев! Ако става въпрос за "завист", повод за това беше всеки добрал се до някакво превозно средство. Да сте чували, че имаше период през осемдесетте , дори за частните продажби на коли бяха направили ред и списъци в Мототехника?!
  • #42
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Виктор ( преди 2 седмици )
    До 28 Ти въобще правиш ли си някога ремонт на двигател ВАЗ или само си чувал? Таксита са навъртали по 500-750 000 без ремонт! Най- скапаният двигател беше на 2105 със среден междуремонтен пробег 125000 км. Двигателят на 2103 е дългоходов и пак е по-добър от този на "копейката"....
  • #41
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Виктор ( преди 2 седмици )
    Стоп-светлините на Skoda 120L също имат лампи за осветяване на номера!
  • #40
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Виктор ( преди 2 седмици )
    Никога не е имало 1600S! 1500 S и 1600!
  • #39
    20 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Целия соцялизъм е насочен към това да се направят централно удобства на бедните и неможещите, което води до застой и регрес. Хубава била ладата че е евтина и лесна за подръжка, трабанта и вартбурга също. Борбения и устремен човек се обучава, работи яко за да постигне нещо, да си купи Мерцедес, а соц-а дава на бедните някакви *** на които те се радват и съответно хич не им е зор да си дават зор. Само тотален провал може да харесва руски коли.
  • #38
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Toi ( преди 2 седмици )
    От пълно отричане..до голямо хвалене..Ладата е добър автомобил и ако го стопанисваш добре върши работа..
  • #37
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Истината е ( преди 2 седмици )
    нова Лада и булка млада!
  • #36
    20 rate up comment 20 rate down comment
    26 ( преди 2 седмици )
    В ладата няма нищо руско/съветско, това е Фиат 124. Руснаците на инженерно неграмотни.