IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 45 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #62
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    2103 е класика.
  • #61
    29 rate up comment 9 rate down comment
    ко? нье! ( преди 4 месеца )
    до #7 Къде си виждал Трабант да прегрява, бре детенце? На някаква компютърна игра си попаднал явно.
  • #60
    50 rate up comment 38 rate down comment
    bgotov ( преди 4 месеца )
    Колата имаше много комфортна возия,която на съвременни автомобили няма,виждал съм само на ауди с хидравлично окачване,много тиха дори за съвременните схващания,дори при скорости над 140-150 или по павета.Бяха много надеждни,не съм виждал собственик на лада да седи край пътя или да го теглят, за разлика от москвичите.Резервните части бяха стотинки. Мигач струваше 0,70 лв.ремъците по 2-3 лева.Имаха много добър въртящ момент и не се налагаше да превключваш предавки дори когато катериш Витиня на 4та
  • #59
    28 rate up comment 70 rate down comment
    Дер Хунт ( преди 4 месеца )
    И до сега не ги харесвах тези руски трошки, но след като изчетох статията се убедих, че са още по-големи ***.... Коли за простолюдието.... Друго си е Есовицата.... Срещу нея да тичат тъпите руснаци никога няма да догонят немската инженерна мисъл и лукс...
  • #58
    49 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За сегашните пътища са идеални, здраво окачване и евтини частни.
  • #57
    24 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И да си купиш нова, пак няма да станеш 20 годишен!
  • #56
    39 rate up comment 19 rate down comment
    tvelichka ( преди 4 месеца )
    Имах 2103-Лада 1500.За 20 години навъртях повече от 300000км.Проблеми-оригиналните гуми,ръждата след десетатта година,веднъж задна спирачка,лоста на ръчната спирачка.Иначе се пътуваше абсолютно безпроблемно.Ако има начин сега, бих си купил нова.
  • #55
    17 rate up comment 37 rate down comment
    ford mustang ( преди 4 месеца )
    дараци от всекъде,а за да си купиш-крадеш
  • #54
    27 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като изключим проблемите със задните спирачки дет често протичат, с ръждата, с шумоизолацията и провисващите врати - дори и днес стават да газиш из бг-действителността
  • #53
    44 rate up comment 17 rate down comment
    Тисъна ( преди 4 месеца )
    За времето си бяха перфектните автомобили за всички обикновени хора. Харесвах и ФИАТ ПОЛСКИ 125. Техният съвременник Опел Кадет и Аскона и Фолксваген Гоув са си каруци в сравнение с тях!