IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #85
    30 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В повечето коментари виждам повече политическо ,а не техническо отношение по повод побликуваното.Не смесвайте политиката с автостроенето!Темата е лада 2106 ,атук се говори за номунизъм сваляне на паметници лустрации и какво ли не.
  • #84
    47 rate up comment 8 rate down comment
    Пламен ( преди 1 година )
    Имах 33 години 1500s работех , изучих се с нея и си отгледах децата, щастливи години бяха с нея.
  • #83
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Берия Лаврентий Палы ( преди 1 година )
    *** ривеше кат *** кат ви ликвидирахме....беше музика за наште уши)))))
  • #82
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Товарищ Джугашвили д ( преди 1 година )
    Едно сепуко в Магадан таман ще ти дойде)))))
  • #81
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Той ( преди 1 година )
    Същото е и с другите марки автомобили.
  • #80
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Hari52 ( преди 2 години )
    СССР плащат със няколко десетки вагона злато на Италия за лиценза и построяването за завода в Толиати за производство на Фиат124 под името Жигули.
  • #79
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Горянин ( преди 2 години )
    78 А какво БемтиВеТо караш на 10г ,на 20 ,или на 30 и троика ли е ,щото ако е на 20 30 години те мразят що то събуждаш махалата и пушиш повече от печка ц.г.н.ка мечта!НЕ е нужно да ми отговаряш щото и аз мога да кажа че карам танк,щом не те харесват е техен проблем, а не твой!Винаги има такива дето мразят всички, аз пък гледам ефтинджоси за да не ме щават сините цигулки.Въпрос на избор.
  • #78
    40 rate up comment 37 rate down comment
    ГОРЯНИН ( преди 2 години )
    Както всичко тяхно пълна лъжа и кражба,14г след излизането на Фиат,супер скъпа за сравнение със същите пари си можел корвет да си купиш и то веднага,но тук чакаш и събираш 15 години със 150лв заплата а там почти 7 пъти повече е била средната, ОЩЕ ЕДНО ФАЛШИВО ЧУДО НА СССР!ДЕМОНТАЖ НА РУСКИТЕ ПАМЕТНИЦИ!ИСТИНСКА ЛУСТРАЦИЯ!!!
  • #77
    42 rate up comment 36 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази кола струваше повече от шевролет в Америка със разликата че там я взимаш веднага при средна заплата 1000$ а тук 150лв ,та и чакаш 15 години за нея,само РУСОФИЛ д.бил може да се кефи на тази имитация на фиат и то 10г след излизането му,Ае всички които имат носталгия по соца ами давайте към Русия що мизерствате в ЕС
  • #76
    27 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази кола струваше повече от шевролет в Америка със разликата че там я взимаш веднага при средна заплата 1000$ а тук 150лв ,та и чакаш 15 години за нея,само РУСОФИЛ д.бил може да се кефи на тази имитация на фиат и то 10г след излизането му,Ае всички които имат носталгия по соца ами давайте към Русия що мизерствате в ЕС