За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.
Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.
13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):
Всъщност задачата, поставена на главния конструктор Ю. Папин, не е да направят новата версия по-скъпа от старата, а тъкмо обратното. Целта е да се понамали използването на хромирани и метални елементи в сравнение с 2103, и да се осъвременят светлините, но "без съществено увеличение на цената". За щастие в онази епоха пластмасите са на мода и замяната на хрома с черна пластмаса се приема добре от клиентите.