IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #75
    18 rate up comment 24 rate down comment
    шопендар ( преди 2 години )
    навремет,собствениците на руски коли ги погребваха прави/защото цял живот са лежали под колите си
  • #74
    21 rate up comment 13 rate down comment
    Човек ( преди 2 години )
    Бях малък, но така беше ладата беше една от най хубавите коли през социализма. Иначе жигули или москвич. Не са лоши, но всяко нещо с времето си. Аз сега карам БМВ и повечето съседи не ме обичат, но това е положението. Иначе ми харесват и ферарита, но нямам кинти за тях сигурно и аз ги мразя тия с фераритата, знам ли!
  • #73
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълна глупост
  • #72
    38 rate up comment 16 rate down comment
    Ладюха ( преди 2 години )
    Ей философи голями сте ,Ако не си карал Лада няма да разбереш какво е преживяването , може да има малко ръжда но като я натовариш пълно ремарке с дърва , бидони ,картофи зелки и тн.УМИРАНЕ НЯМА , И на офроуд съм бил препуска като дива в калта ,нищо не я спира .Сега карате някви умрели BMWи китайчета !
  • #71
    28 rate up comment 32 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 2 години )
    Изобщо в пълна заблуда сме били че караме автомобили тогава хора!
  • #70
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Аз съм комунист ( преди 3 години )
    #74, Дал си брутално точен коментар
  • #69
    47 rate up comment 22 rate down comment
    Пламък ( преди 3 години )
    Който не е живял по времето на социализма да не коментира. Тогава нямаше избор. Даже се чакаше до 15 г. за някои марки. Не се подигравайте с хората които са карали такива автомобили, защото това са вашите родители.
  • #68
    41 rate up comment 43 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 години )
    Никога вече комунизъм
  • #67
    24 rate up comment 41 rate down comment
    Striker ( преди 3 години )
    Обобщено - опит на комунизма и социализма за нормален автомобил - неуспешен като цяло. Авторът на статията не е споменал най-важното - в началото се произвежда по инициатива на Фиат в завод на ВАЗ. Произвеждат "адаптирана" за местните условия кола (разбирай с много по-ниско качество и цена) под името Жигули 2101.
  • #66
    36 rate up comment 19 rate down comment
    ВАЗ ( преди 3 години )
    Железни коли. Никога не съм закъсал с нея. Важно беше да имам чук и тел в багажника. Но всичко с времето.