"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Към момента той изглежда слабо вероятен, защото на политическо ниво има консенсус за предимствата от т. нар. Зелена сделка, която уж трябва да направи континента по-независим от вноса на енергийни източници (трудна задача, освен ако не се възроди замразената след Фукушима атомна енергетика).
Все пак не е изключено след отшумяването на Ковид-19 и при вида на планините от нов дълг, който правителствата натрупаха покрай него, сегашният политически елит да бъде изметен и да се появи нова вълна - по-крайно лява, примерно на зелените партии, или пък по-консервативна. При втория вариант екостандартите може да бъдат посмекчени и отложени във времето.