"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Това е другата голяма драма на производителите. Европа затяга безмилостно таваните на вредните емисии, Китай я следва от известна дистанция, и има изгледи някои американски щати, като Калифорния и Масачусетс, да направят същото при новата администрация в Белия дом.
Но всички останали са поне 10-15 години назад по отношение на регулациите, и очевидно ще продължат да ползват бензинови и дизелови автомобили поне до 2050, както бе предрекъл шефът по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих в разговор с Automedia.bg (вижте линка под статията).
За автомобилните компании това означава, че трябва да произвеждат две паралелни моделни гами - една за екотериториите, и една за останалия свят. От което отново страда печалбата.