IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla понесе огромен удар в Европа

Фабриката край Берлин няма да бъде завършена навреме

Американският производител Tesla се сблъсква с огромни проблеми при изграждането на новата си „Гигафбрика“ край Берлин, съобщава германското издание Automobilwoche и посочва, че повечето основни сгради на територията на завода все още не са построени.


Tesla фабрика

Според информациите, по-рано тази седмица Tesla е уведомила Американската комисия за ценни книжа и борси, че може да не спази сроковете за строителство заради проблеми, включително спазване на нормативните изисквания, поръчки, наемане на персонал и ограничения във веригата за доставки. Компанията също така се сблъсква с проблеми с „темпото на въвеждане на производственото оборудване и процеси онлайн с възможност за производство на висококачествени единици в големи мащаби“.

Плановете на Tesla предвиждаха, заводът да заработи в средата на 2021 година, като там ще се произвежда кросоувърът Model Y, както и нови батерии от поколение 4680. Проблемите на компанията се увеличават и от факта, че тя може да не получи държавна помощ от местните власти. Наскоро Европейската комисия одобри отпускането на помощ на Tesla, BMW и други производители на електромобили, което са им помогне за увеличаване на производството. Очакваше се, че американската компания ще получи 1 млрд. евро.


Tesla фабрика


Говорител на германското Федерално министерство на икономиката заяви, че окончателна цифра за помощта все не е определена. „Не можем да потвърдим циркулиращите в пресата цифри за финансиране за Tesla. Понастоящем все още не е определен окончателен размер на финансирането за отделни проекти", заяви предсдтавителят на министерството.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Между другото бих могъл да водя съвсем конструктивен диалог относно електрификацията на транспорта, но опита ми ме е убедил, че с радикалисти по темата (разбирай го сектанти на Мъск) е пълна загуба на време. По лесно и забавно е да нахраниш гурото...
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Цензурираното е ника ти, нямам вина, че някой се е престарал с цензурата.
  • #10
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    ***, какво му е на тинтирито - лош е, че отказва да бие чело пред плакат на гурото като редовите сектанти ли? ;) Не е европейски производител - да си му бере гайлето чичо сам! Европейския данъкоплатец няма работа да плаща на всеки друсан никаквец. Това не е благотворителност - бизнес е!! Аз нямам отношение към американските компании и отказвам да си сцепвам *** от бачкате и да плащам данъци и осигуровки, а парите ми да се трошат за чужд бизнес вместо да ги влагам в моя!
  • #9
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Немската администрация е типичен пример за добре смазана машина, която работи в немския интерес. В случая той не е на Тесла да им е лесно.
  • #8
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла да бяха дошли при нас.Бат'Бойко щеше да им построи завода за максимум 3 месеца.Той цяла магистрала построява за 1 година , а едно заводче колко му е. Трябва да се разберат за комисионната само , макар че Мъск не е от даващите...:)
  • #7
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Subifan ( преди 3 години )
    "Немската администрация не е като българската и спазва всички правила които е приела. Щом колите се произвеждат в Германия, за германците няма значение дали е Тесла или ВАГ."- Амиго, не бъди наивен, навсякаде по света, администрацията обслужва нечии интереси, най-вече корпоративни, в по-напредналите държави това само се случва по-задкулисно, и не толкова арогантно и безнаказано като в България например.
  • #6
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Значи изцуца 5 милиарда от НАСА за спесХ, изцуца около милиард и половина от американците за субсииди, Плащаме на всеки *** да си купи т'сла тоест всяка продажба я финансираме с 10 тина хил евро, а накрая да му направят и подарък от 1 милиард - абе то така и аз мога да правя бизнес за милиарди, ако има кой да ми ги дава, ама мене ме цакат данъчни и вся зла гад да плащам, не да взимам! Ай сиктир и простотии!
  • #5
    12 rate up comment 12 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Да бе! Да дадат баш на Тесла един милиард Евро от нашите данъци. А Тесла да ни съсипва икономиката и доходите в същото време! Наглост!
  • #4
    14 rate up comment 10 rate down comment
    q ( преди 3 години )
    Всъщност още е рано за да се прецени за "големият удар", който е понесен.Колкото повече ги бавят с завода, толкова кризата в немското автомобилостроене ще се задълбочава.Още една година запазване на статуквото означава нови чудовищни глоби или нови плащания към именно същата тази Тесла.След година две може да се окаже, че на Елън му е по евтино да погълне някой "Премиум" производител от Германия.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Това са неофициални ( преди 3 години )
    До средата на годината има още 4 месеца рано е да се каже какво ще стане