IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои модели се обезценяват най-малко след три години?

Данните на "Автостат" са полезно допълнение към ползвания у нас каталог на Schwacke

Eдин от най-важните фактори, когато си купувате нов автомобил, е да прецените правилно каква част от стойността си ще запази той до момента, когато дойде време да го продадете. Но как да го направите?
  
      
втора ръка, запазена стойност, употребявани
  
    
За жалост в това отношение българските купувачи са малко ощетени: никой не се занимава да обобщава пазарната информация и да оценява остатъчната стойност на нашия пазар. Дори застрахователите ползват чужди източници като германския каталог Schwacke. Той е детайлен, надежден и проверен във времето от 1957 насам - но германският пазар се отличава от българския по отношение на остатъчната стойност, и в последните години тези разлики се задълбочават заради субсидиите за екоавтомобили на запад, налагането на електрическото задвижване, данъчните рестрикции върху по-големите двигатели с вътрешно горене и така нататък.

В този смисъл алтернативното изследване на "Автостат" за остатъчната стойност на руския пазар може да бъде полезен допълнителен ориентир. Разликите с българския пазар и тук не са малки - особено в масовия сегмент, където много от моделите, предлагани в Русия, са съвсем различни от нашите. Но има и една значима прилика: и на двата пазара екологичните съображения все още не играят съществена роля. Затова ще ви представим шампионите по съхранена стойност в периода 2017-2020, с идеята, че една съпоставка на тези данни с идващите от Западна Европа ще даде по-ясна представа какво да очакваме и на нашия пазар.
 
  
Кои модели се обезценяват най-малко по сегменти (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    м дааа ( преди 2 седмици )
    Като гледам клипчета из туб-а си давам сметка че или виждаш модели сглобявани с РФ или остатъци от соц-индустрията и по-рядко "нов внос"
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #5 откъде вадиш тая статистика - гледайки мобиле - киа сийд (без таксита) и голф на по 3-4 години са на близки цени, а голфа е значително по-скъп като нов...
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абсолютно неприложима статистика за България и Европа! Руският пазар е някакъв изкривен. В България корейските са едни от най-бързо обезценяващите се, а по-евтините немски модели запазват стойността си
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В последните години отстатъчните стойности са необикновено високи, защото цените на новите модели пораснаха с по 10-20-30 процента
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Просто имат високи вносни мита
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Благодарение на хубавия нов внос тип "качваш се и караш" ... към сервиза и в БГ в момента 3 годишна кола е нормално пазарно да струва 80% от цената нова (реалната след пазарлъка, а не каталожната)
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 2 седмици )
    Направо, шах с пешката!? Какви "остатъчни" стойности от над 80/90% след три години? Там да не чакат "ред" за коли, като преди 89 година?!