IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои модели се обезценяват най-малко след три години?

Данните на "Автостат" са полезно допълнение към ползвания у нас каталог на Schwacke

Eдин от най-важните фактори, когато си купувате нов автомобил, е да прецените правилно каква част от стойността си ще запази той до момента, когато дойде време да го продадете. Но как да го направите?
  
      
втора ръка, запазена стойност, употребявани
  
    
За жалост в това отношение българските купувачи са малко ощетени: никой не се занимава да обобщава пазарната информация и да оценява остатъчната стойност на нашия пазар. Дори застрахователите ползват чужди източници като германския каталог Schwacke. Той е детайлен, надежден и проверен във времето от 1957 насам - но германският пазар се отличава от българския по отношение на остатъчната стойност, и в последните години тези разлики се задълбочават заради субсидиите за екоавтомобили на запад, налагането на електрическото задвижване, данъчните рестрикции върху по-големите двигатели с вътрешно горене и така нататък.

В този смисъл алтернативното изследване на "Автостат" за остатъчната стойност на руския пазар може да бъде полезен допълнителен ориентир. Разликите с българския пазар и тук не са малки - особено в масовия сегмент, където много от моделите, предлагани в Русия, са съвсем различни от нашите. Но има и една значима прилика: и на двата пазара екологичните съображения все още не играят съществена роля. Затова ще ви представим шампионите по съхранена стойност в периода 2017-2020, с идеята, че една съпоставка на тези данни с идващите от Западна Европа ще даде по-ясна представа какво да очакваме и на нашия пазар.
 
  
Кои модели се обезценяват най-малко по сегменти (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Отговора е елементар ( преди 1 седмица )
    Евтините!
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    пропов ( преди 3 седмици )
    Абе кой ще даде 80- 90% от цената за кола ,дето 3 години някой друг (и цялото му семейство) са пърдяли, кихали, таковали, онаковали...Има няква стъкмистика с цените. Руска им работа. И все пак се потвърждава правилото - най скучните и бездушни, абе с 2 думи най глупавите коли се търсят най масово.
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #14 честно дори с всички "екстри" е абсурдно да искаш 40 000лв. за поло/фабия/и20... просто не е логично за този тип коли - нито имат супер техника в тях, "екстрите" им са смешни в голямата си част и обикновено дори нямат читав двигател. Просто е безумие...
  • #15
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Честно казано много от измислените им съвременни екстри не знам кой точно би ги искал ако можеше да им се даде точна цена. Искам да си купя отделно смартфон и отделно автомобил. Не разбирам защо всички се опитват да ни убедят, че искаме автомобил който едновременно да е смартфон. Автомобилът трябва да не за разваля, да е безопасен, и евентуално да е пъргав. Монитори не ми трябват.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Заради все по-строгите изисквания В сегмент започва да става ъпсурден. Колата напрактика е свит С но трябва да е по-евтина. И ражат режат но в един момент вече няма от къде. И цената на В се изравнява. Отделно искаш ли автомат става грозно там. А и човека визира Хюндай които са с нереално надути цени за това което предлагат а и топ пакет който едва ли някой поръчва в този сегмент
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #12 Защо не 50 или 60 даже? Ами може би щото вчера бяха по 20.... не знам за какви екстри говориш, ма да казваш 40к е нормално за сегмент B... айде да не се съглася...
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    40 хиляди не е скъпо за нормална кола, особено ако е с всички/доста екстри. Много хора не се научиха като гледат каталозите на Киа, Тойота и някои други и ги сравняват с базови версии на други марки по цени. Сметнете екстрите една по една и пак сравнете. Просто новите коли са супер скъпи и скопени, това се дължи в голяма степен на еко-нормите.
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    нереално високи са цените на много автомобили в момента... хюн i20 по ценова са по 40 000 с двигатели по 100 коня! Вярно е че при тях отстъпката е за всеки влязъл (или доближил) магазина, но все пак.. Това са коли които се очаква да са 20-25000.....
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 3 седмици )
    До колкото знам почти всички дилъри дават около 10% отстъпка при поръчка и 15-тина за складова. Рено за складови дават и до 20. Форд също са щедри. Хонда не знам дали винаги дават но често имат големи промоции. Мазда и Дачия със сигурност рядко дават и много малко.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не мога да си представя да става на въпрос за каталожни цени. Ако човек наистина купува нова кола и е готов да я плати накуп, няма ли да получи 10-15% отстъпка? Особено пък ако точно е излязъл фейслифт човек може да получи хубава отстъпка за залежаващите наличности. Иначе е хормално корейците да държат малко по-добре цените. Те все пак често дават по 7 години гаранция, докато немците дават 2 години гаранция която с доплащане може да се удължи на 5.