Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Разработено в края на 90-те под кодовото име Puma (ZSD), това семейство дизелови агрегати на Ford идва да замени по-старите Endura-D. На повечето пазари се означава като Duratorq. Има няколко различни конфигурации и се използва в какви ли не модели - не само на Ford, но и на Citroen, Peugeot, Fiat, Jaguar и дори в прословутите лондонски таксита. Произвежда се и до ден-днешен.
Куриозното е, че докато при повечето двигатели слабостите се появяват в началото и постепенно се коригират, тук е точно обратното. Няма кой знае какви забележки към по-ранните версии на агрегата. Резкият спад в качеството започва някъде около 2007 година, когато собственици започват масово да оплакват от скъсани ангренажни вериги и отказващи след 150-200 хиляди км пробег хидрокомпенсатори.