Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Но пък и рисковете оправдават предпазливостта. При прегряване на мотора алуминиевият блок променя геометрията си, при което се губи херметичност между корпуса и цилиндровата глава. В охладителната система проникват газове, а антифризът може да попадне директно в цилиндрите.
Най-драматични бяха проблемите с двигателите, произведени между 2001 и 2005, а при по-късните версии част от тях бяха отстранени. Последната му версия има изцяло преработена горивна камера, специално въглеродно покритие на буталата и турбо с електронно променлива геометрия. Въпреки това агрегатът си остава потенциално склонен към прегряване.
За европейските клиенти проблемът вече не стои на дневен ред: в последните поколения на D-Max за ЕС компанията използва съвсем друг двигател, с работен обем 1.9 литра.