В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Друг проблемен компонент са вихровите клапи във всмукателния колектор. При по-стария М47 те имаха навика да се откъсват и да попадат в двигателя с фатални последствия. Тук има защита от подобно нещо, но все пак клапите могат изцяло да се покрият с нагар и да създадат усложнения.
Агрегатът е много чувствителен към прегряване, когато могат да се образуват пукнатини между 2-и и 3-и цилиндър.
Общо взето, това е добър мотор, чийто ресурс обаче много зависи от старателното обслужване. Ако внимавате в проблемните зони, ще прослужи 250-300 хиляди километра и дори повече. Препоръчва се честа смяна на масло и внимание към качеството на горивото.