В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Маслената помпа също има доста недостатъци, особено що се отнася до редукционния клапан и скоростта, с която се износва задвижващият я вал. Резултатът е, че двигателят започва да страда от маслен глад, лагерите на коляновия вал сдават багажа и накрая се стига до блокаж на мотора.
Тъкмо затова на собствениците на автомобили с такъв двигател се препоръчва не само редовно да сменят маслото, но и да монтират датчик за налягането му.
Проблеми могат да дойдат и от клапана на рециркулацията на отработилите газове (на снимката). Ако двигателят пали трудно, няма достатъчно тяга и изпуска черен дим, това са все симптоми, че клапанът се е застопорил в отворено положение.
Версията G9T ползва същата турбина Garrett, която се монтира в С- и Е-класата на Mercedes и VW Touareg V10. Тя е надеждна, но при натрупване на нагар лопатките на променливата геометрия могат да заклинят.