В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Проблемът е толкова масов, че през 2009 инженерите на VW правят ревизия на агрегата, удължават и подсилват вала. При агрегатите, произведени след това и снабдени вече с Common Rail, подобен проблем не съществува.
При някои производствени серии между 2004 и 2008 има слабости в метала на цилиндровите глави, и не е изключена появата на пукнатини.
Самите помпи-дюзи не са много податливи на ремонт. Опорните шийки на балансиращите валове като цяло се износват твърде бързо.
Турбината Garrett GT1749VA е с променлива геометрия, но тя може да заклини, което води до осезаема загуба на мощност. В такива случаи трябва да се подмени целият компресор.