В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Най-честият причинител на ядове е електронният блок на горивната помпа PSG16, при който обикновено повредите идват от изгорял транзистор. Иначе самата помпа Bosch VP44 e по-надеждна и податлива на ремонт.
Заради ранно износване на уплътнители в горивото могат да попаднат масло или излишен въздух.
Ангренажната верига има ресурс от поне 300 000 километра. Нерядко обаче се случва вихровите клапани да се натрошат и осколки от тях да попаднат в двигателя, с твърде неприятни последици. За да не създава ядове този двигател, е нужен периодичен контрол на клапаните, честа смяна на маслото и гарнитурите.