В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Този дизелов двигател на Opel се произвежда между 1996 и 2005, като съществува и в двулитрова версия. Търговското му означение е Ecotec DTI или Ecotec DI, а според модификацията кодът му е X20..., X22..., Y20... и Y22...
Агрегатът е разработен още в началото на 90-те с модерната тогава система за директно впръскване и разпределение на Bosch. Сам по себе си не е лош, и при добра поддръжка може спокойно да изкара и 500 000 километра. Но при тази поддръжка има множество тънкости, които, ако бъдат пренебрегнати, създават проблеми.