Най-противоречивият модел в историята на Citroen навършва половин век. На него се пада съмнителната чест да е основна причина за банкрута на компанията и за поглъщането й от конкурента Peugeot. Но в същото време това е вероятно най-съвършеният и напредничав автомобил, носил някога емблемата с двата шеврона. Нека ви припомним удивителната историята на Citroen SM.
15 факта за удивителния Citroen SM (ГАЛЕРИЯ):
Пресата се влюбва в него
Концептуалният SM е показан още през пролетта на 1970 в Женева, а серийната кола - през същата есен в Париж. Доставките за международните пазари обаче започват през януари 1971, точно преди 50 години. "SM е точно онова, за което се надявахме: кръстоска между идеалите на Citroen за удобство, лукс и безопасност, и всичко онова, което Maserati означава в областта на скоростта и спортния чар", пише едно от най-влиятелните английски автомобилни издания. А американското Road & Track нарича SM "един от най-добрите автомобили с пет скорости, които сме карали".
Концептуалният SM е показан още през пролетта на 1970 в Женева, а серийната кола - през същата есен в Париж. Доставките за международните пазари обаче започват през януари 1971, точно преди 50 години. "SM е точно онова, за което се надявахме: кръстоска между идеалите на Citroen за удобство, лукс и безопасност, и всичко онова, което Maserati означава в областта на скоростта и спортния чар", пише едно от най-влиятелните английски автомобилни издания. А американското Road & Track нарича SM "един от най-добрите автомобили с пет скорости, които сме карали".