Най-противоречивият модел в историята на Citroen навършва половин век. На него се пада съмнителната чест да е основна причина за банкрута на компанията и за поглъщането й от конкурента Peugeot. Но в същото време това е вероятно най-съвършеният и напредничав автомобил, носил някога емблемата с двата шеврона. Нека ви припомним удивителната историята на Citroen SM.
15 факта за удивителния Citroen SM (ГАЛЕРИЯ):
И още веднъж чиновниците
Всичко обаче внезапно приключва през 1974, когато американската пътна администрация NHTSA въвежда нова строга регулация - този път за броните. Французите са получили уверения, че за техния вече въведен на щатския пазар модел ще се допусне изключение - но не става така. SM не може да покрие новата регулация заради окачването си с променлива височина. Така последните 134 бройки, доставени в Америка, изведнъж се оказват незаконни и се налага да се откарат в Япония и да се продадат там.
Всичко обаче внезапно приключва през 1974, когато американската пътна администрация NHTSA въвежда нова строга регулация - този път за броните. Французите са получили уверения, че за техния вече въведен на щатския пазар модел ще се допусне изключение - но не става така. SM не може да покрие новата регулация заради окачването си с променлива височина. Така последните 134 бройки, доставени в Америка, изведнъж се оказват незаконни и се налага да се откарат в Япония и да се продадат там.