Най-противоречивият модел в историята на Citroen навършва половин век. На него се пада съмнителната чест да е основна причина за банкрута на компанията и за поглъщането й от конкурента Peugeot. Но в същото време това е вероятно най-съвършеният и напредничав автомобил, носил някога емблемата с двата шеврона. Нека ви припомним удивителната историята на Citroen SM.
15 факта за удивителния Citroen SM (ГАЛЕРИЯ):
Американски чиновници саботират дизайна
В Америка, която е основният пазар според замислите на Citroen, обаче се налага целият дизайн на предницата да се преработи. Причина са старомодните щатски стандарти за предните светлини. Заради тях елегантните капсуловани фарове отпадат и са заменени с открити кръгли лампи, доста демоде и несъответстващи на стила на колата.
Но главният проблем е цената. В САЩ SM се предлага за удивителните 11 482 долара - около 74 000 долара в днешни пари. Дотогава най-скъпият Citroen на щатския пазар е бил DS21 Pallas - едва 4 876 долара.
В Америка, която е основният пазар според замислите на Citroen, обаче се налага целият дизайн на предницата да се преработи. Причина са старомодните щатски стандарти за предните светлини. Заради тях елегантните капсуловани фарове отпадат и са заменени с открити кръгли лампи, доста демоде и несъответстващи на стила на колата.
Но главният проблем е цената. В САЩ SM се предлага за удивителните 11 482 долара - около 74 000 долара в днешни пари. Дотогава най-скъпият Citroen на щатския пазар е бил DS21 Pallas - едва 4 876 долара.