Въпреки огромните инвестиции, които правят големите производители в разработката на свои модели, дефекти дори в нови автомобили все още се срещат. Те се проявяват, когато превозното средство навлезе в реалния живот и започна да се подлага на сериозни натоварвания.
В Европа има агенция, наречена „Система за бърз обменна информация“, която има за задача да открие рисковете за безопасността на всички продукти, продавани в ЕС, в това число и автомобилите. Тя информира производителите за открити дефекти и ги принуждава да вземат мерки. А те са организирането на сервизни акции, при които повредата бива отстраняване за сметка на компанията-производител.
Уебсайтът car-recalls.eu е специализиран в дешифрирането на данните от системата и състави списък на моделите с най-големи сервизи акции в Европа за 2020 година. Той съдържа общо 30 марки, които са били принудени да изтеглят и ремонтират свои автомобили в Европа през последните 12 месеца
Марките с най-големи сервизни акции в Европа за 2020 година (ГАЛЕРИЯ):
Моделите Kamiq (на снимката) и Scala трябваше да посетят сервизите заради проблем с с лошо монтирани предите седалк. При Octavia Mk4 пък се наложи препрограмиране на системата за спешни повиквания. На свой ред Superb влезе в сервизите заради дефект във въздушните възглавници.