Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
Не са рядкост също проблемите с фазорегулаторите на валовете и с водната помпа, малко недомислено монтирана в един и същи корпус с термостата.
През 2010 групата VW призна за проблемите и пусна две ревизии на буталата за тези двигатели, вече с по-широки отверствия.
Двигателите от серията ЕА888 са монтирани в Audi A4 (2009-2015), Audi A5 и А6 (2007-2016), Volkswagen Golf GTI (2009-2012), а също и във VW Jetta, VW Passat B6/B7, Passat СС и Tiguan, Skoda Octavia 2.0T.