Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
И двулитровият, и 1.8-литровият вариант страдат от висока консумация на масло - резултат от опита да се спазят затягащите се еконорми. За да намалят триенето и да повишат ефективността, инженерите на Audi решиха да прибегнат към масло с по-нисък вискозитет и да изтънят буталата и цилиндровите стени. Това действително намали разхода на гориво, но драстично покачи разхода на масло - до литър на 1000 км. Твърде тънките отверствия в буталата бързо се запушват. От сухия контакт с буталата в цилиндровите стени се появяват пукнатини и надрасквания.