Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Много чест проблем, от който се оплакват собственици във форумите, е необясним резонанс, възникващ между 2600 и 2800 оборота в минута. Двигателят става необичайно шумен и в салона се усещат по-силни вибрации. От Opel отбелязаха проблема в техническата си документация (TIS 2000 ver.103.0G 05/2009) и препоръчаха добавянето на малка противотежест на дясната полуоска. Някои потърпевши твърдят, че това премахнало напълно проблема, други - че нямало никакъв ефект.