Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
С атмосферно пълнене: 2005-2008 Opel Vectra, 2005–2019 Opel Zafira, 2005–2012 Opel Astra, 2008–2016 Chevrolet Cruze, 2009–2017 Opel Insignia, 2009–2014 Chevrolet Aveo, 2012–2018 Chevrolet Sonic, 2011–2015 Chevrolet Orlando,
2007–2009 Holden Astra, Alfa Romeo 159, 2005-2011 Fiat Croma, 2012-2018 Opel Mokka
С турбокомпресор: 2006-2009 Opel Meriva OPC, 2007–2018 Opel Corsa GSi и OPC, 2008–2012 Opel Insignia, 2010–2015 Buick Excelle GT и XT, 2011–2012 Saab 9-5, 2007–2012 Opel Astra, 2012–2020 Chevrolet Sonic, 2011–2020 Chevrolet Cruze, Holden Cruze, 2012–2013 Baojun 630, 2016 до днес Chevrolet Malibu