Opel позагуби малко позиции в България: доскоро втората най-популярна марка по пътищата, през последните години бе изпреварен от Mercedes и вече е на трето място. Но въпреки това регистрираните у нас коли с мълния на логото към 1 декември 2025 надхвърлят внушителния брой 304,000. От тези 304,000 обаче цели 65% са на възраст над 20 години, и още 21% са между 15- и 20-годишни. .

Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Макар в периода 1929-2017 Opel да бе неразделна част от глобалния гигант GM, тези двигатели са си чисто германска разработка. И на инженерно равнище всъщност са доста добре обмислени. Те разполагат със солидни чугунени блокове на цилиндрите, които са устойчиви на износване и лесни за ремонт. Коляновият вал е с по една противотежест във всяка от осемте щеки, което понижава вибрациите и удължава ресурса на двигателя. Използването на система за променливо газоразпределение DCVCP осигурява доста добра мощност.
Но двата агрегата имат и някои сериозни минуси - заради недомислия в конструкцията, но най-вече заради лошо изпълнение и некачествени материали. Ето кои са тези минуси.


4