Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Макар в периода 1929-2017 Opel да бе неразделна част от глобалния гигант GM, тези двигатели са си чисто германска разработка. И на инженерно равнище всъщност са доста добре обмислени. Те разполагат със солидни чугунени блокове на цилиндрите, които са устойчиви на износване и лесни за ремонт. Коляновият вал е с по една противотежест във всяка от осемте щеки, което понижава вибрациите и удължава ресурса на двигателя. Използването на система за променливо газоразпределение DCVCP осигурява доста добра мощност.
Но двата агрегата имат и някои сериозни минуси - заради недомислия в конструкцията, но най-вече заради лошо изпълнение и некачествени материали. Ето кои са тези минуси.